Jump to content
  • 0

Simpel uitbellen met een analoge modem

Willem_P

Question

Posted

Beste medeforummers,

In een applicatie heb ik o.a. een tabel met namen en telefoonnummers. Graag zou ik m.b.t. mijn "oude" analoge seriële modem deze nummers willen bellen vanuit FM, waarbij de modem parallel aan mijn telefoonlijn staat. Geen rocket-science dus......maar het is me nog niet gelukt.

De standaard oplossing binnen FM biedt de functie "Nummer kiezen". Dit werkt zoals ik het zou willen hebben, alleen maakt deze functie gebruik van de standaard Telefoonkiezer van Windows en die werkt niet op de achtergrond maar zorgt direct voor pop-ups van schermen (dialer) die ik helemaal niet nodig heb en ook niet wil zien.

Het alternatief; vanaf de command-line in Windows het modem aansturen werkt slechts gedeeltelijk. Met "Send Event" kan ik de telefoonlijn openen en sluiten (on- en off-hook), maar een nummer kiezen snapt mijn modem dan weer niet (atdt 123...). Dit schijnt te liggen aan het feit dat de command-line omgeving lijkt op een dos-box....maar het niet echt is en dus ook niet altijd reageert zoals je onder dos zou verwachten.

Hier loop ik dus vast.

Andere alternatieven

Plug-ins: Kunnen veel meer dan ik nodig heb en kosten derhalve ook meer dan ik zou willen, ik ga voor een gratis oplossing.

Progjes van derden: Zelfde als met plugins.... Heb Dial Engine Pro getest en dit werkt goed met "Send Event", maar ja....10.000 extra functies die ik niet nodig heb en kosten.

Wie o wie heeft de gouden tip?

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet