eldeka Posted September 8, 2011 Posted September 8, 2011 Ik heb een DB op iPad en foto's in een bepaald album van iPhoto. Aan elk record vd DB moeten tot max 50 foto's gekoppeld worden. Ik kan perfect in een containerveld van een record een foto inladen. Een portaal van foto's is wellicht een oplossing. Maar ik zoek eerder een oplossing in de richting van iPhoto om deze optimaal te gebruiken. Bij het aanraken vh containerveld verschijnt namelijk "Choose from library" en het hele album komt automatisch tevoorschijn. Op die manier kan men gemakkelijk een bepaalde foto kiezen en in een containerveld invoeren. Maar voor zover mij bekend kan in iPhoto geen mappenstructuur gebouwd worden (albums en subalbums). Ik ben aldus verplicht om per record een album aan te maken... tenzij iemand een beter idee heeft? Quote
0 JeanWM Posted September 8, 2011 Posted September 8, 2011 Je zou filtered portals kunnen gebruiken om een sub-set van records weer te geven. Op die manier kun je een 'enkelvoudig' record tonen binnen een found- of related set of records. De vraag is of we filtered portals kunnen gebruiken in FM Go Quote
0 eldeka Posted September 9, 2011 Author Posted September 9, 2011 Ik probeer het zeker uit en zoek verder naar een oplossing. Dank! Quote
0 eldeka Posted September 20, 2011 Author Posted September 20, 2011 Ik probeer het zeker uit en zoek verder naar een oplossing.Dank! De meest praktische oplossing die ik gevonden heb is de volgende... 1. FM DB werd ontwikkeld op Mac waarin een portaal met containerveld 2. FM Go app werd geïnstalleerd op iPad 3. FM DB-clone werd gesynchroniseerd op iPad (nog geen foto's dus in containervelden). 4. on the move werden foto's gemaakt met een camera 5. de foto's op de memory card vd camera werden geïmporteerd in Foto's van iPad in een Library 6. in de FM Go DB op iPad in het portaal werden foto's ingevoegd met Choose from library 7. de Library kan nadien eventueel verwijderd worden om geheugen uit te sparen en het choosen te vereenvoudigen; de foto's blijven in de FM Go DB Ik heb ook gezocht naar een oplossing met referenties naar beelden maar dat lijkt niet te kunnen in FM Go... of vergis ik me? Quote
0 SuperWimmie Posted September 27, 2011 Posted September 27, 2011 Ik heb een export script lopen op foto's. Tot mijn stomme verbazing exporteerde hij ze ook op de iPad... In het Filemaker Go Bestanden overzicht stonden daar ineens een partij foto's. Maar het fijne heb ik er nog niet in ontdekt, 't kost wat tijd om het uit te puzzelen. Quote
Question
eldeka
Ik heb een DB op iPad en foto's in een bepaald album van iPhoto.
Aan elk record vd DB moeten tot max 50 foto's gekoppeld worden.
Ik kan perfect in een containerveld van een record een foto inladen. Een portaal van foto's is wellicht een oplossing.
Maar ik zoek eerder een oplossing in de richting van iPhoto om deze optimaal te gebruiken.
Bij het aanraken vh containerveld verschijnt namelijk "Choose from library" en het hele album komt automatisch tevoorschijn.
Op die manier kan men gemakkelijk een bepaalde foto kiezen en in een containerveld invoeren.
Maar voor zover mij bekend kan in iPhoto geen mappenstructuur gebouwd worden (albums en subalbums).
Ik ben aldus verplicht om per record een album aan te maken... tenzij iemand een beter idee heeft?
4 answers to this question
Recommended Posts