JeanWM Posted June 29, 2003 Posted June 29, 2003 Ik moet gegevens uit Word naar een FM bestand krijgen. Het probleem is dat alles in drie kolommen staat in Word..... (ze kenden blijkbaar Excel nog niet ) Kent iemand - of bestaat dat wel - een 'truuk' om dit te doen, ik ben geen Word held. Of moet het met iedere 'cel-inhoud' via copy en paste..... We spreken over 135 blz....... Quote
0 DJ_Lucv Posted June 29, 2003 Posted June 29, 2003 Wat gebeurt er als je 1 kolom selecteerd en die gewoon in excel plakt? Quote
0 JeanWM Posted June 29, 2003 Author Posted June 29, 2003 Was mijn eerste idee en heb ik geprobeerd.... In Word is de tekst in alineas in de 'cellen'. Het resultaat is dan ook een 'cel' in XL. Het wordt dus puzzelen om de volledige cellen terug op één 'rij' te krijgen, die in FM 1 record moeten worden. Quote
0 DJ_Lucv Posted June 29, 2003 Posted June 29, 2003 Plaats in het document een geintergreerd excel werkblad, maak een macro die de gegevens hierin plaatst. Quote
0 JeanWM Posted July 1, 2003 Author Posted July 1, 2003 En wat bedoel je in lekentaal ? Of mag ik je een 'deeltje' van de lijst toesturen ? Quote
0 pclaerhout Posted July 1, 2003 Posted July 1, 2003 Stuur maar een voorbeeldje door naar pieter@yellowduck.be en dan kijken we even hoe we dat best kunnen aanpakken... Lijkt me een leuke uitdaging pieter Quote
0 DJ_Lucv Posted July 4, 2003 Posted July 4, 2003 In Word zit de mogelijkheid om een excel werkblad in je worddocument in te voegen. Dat is een knopje naast het knopje waarmee je snel een tabel in kunt voegen. Als je dat gedaan hebt kun je met een zogenaamd macro: extra->macro die gegevens wel er uit halen. Je kunt met een macro namelijk muis en toetsenbord nabootsen. Quote
0 pclaerhout Posted July 4, 2003 Posted July 4, 2003 Het probleem is intussen al opgelost. Ik heb voor Jean een VBScriptje gemaakt die een voor een de tabelcellen overloopt in het Word document en die daarna de informatie wegschrijft in een XML bestand. Dat XML bestand kan dan zo in FileMaker geimporteerd worden. Je hebt zelfs geen Excel nodig... pieter Quote
0 DJ_Lucv Posted July 4, 2003 Posted July 4, 2003 Dat werkt inderdaad ook erg goed! Misschien kun je dat bestandje uploaden zodat ze dit topic naar tips&trucs kunnen verplaatsen? Quote
0 pclaerhout Posted July 7, 2003 Posted July 7, 2003 De bestandjes zijn te downloaden van: http://www.yellowduck.be/filemaker/download/ConvertTable.zip (10 KB) In dit ZIP bestandje vind je de volgende zaken: 1. ConvertTable.vbs - Het VBScriptje dat de conversie doet. 2. Task List02.doc - Het oorspronkelijke bestand. 3. Task List02.xml - De XML output van ConvertTable.vbs 4. Task List02.fp5 - De FileMaker database waar de XML in geimporteerd kan worden. Ciao, pieter Quote
Question
JeanWM
Ik moet gegevens uit Word naar een FM bestand krijgen.
Het probleem is dat alles in drie kolommen staat in Word.....

(ze kenden blijkbaar Excel nog niet
)
Kent iemand - of bestaat dat wel - een 'truuk' om dit te doen, ik ben geen Word held.
Of moet het met iedere 'cel-inhoud' via copy en paste.....
We spreken over 135 blz.......
9 answers to this question
Recommended Posts