Jump to content
  • 0

Privileges op veld niveau

Donamd

Question

Posted

Kan ik één bepaald veld van enkele records onzichtbaar maken of niet laten tonen op een layout als een bepaalde gebruiker een FM toepassing gebruikt ?

Concreet : in mijn toepassing zit een tabel met personeelsgegevens. In deze tabel is een veld met de loongegevens van de werknemers. Bepaalde gebruikers zou ik de mogelijk willen ontzeggen dat zij van enkele personeelsleden het loonveld kunnen bekijken.

Met accounts en privleges alleen kom ik er blijkbaar niet uit. Als ik bepaalde records laat blokkeren in de privilegeset zijn de volledige records niet meer zichtbaar, terwijl het enkel de bedoeling is dat één bepaald veld geblokkeerd dient te worden. Anderzijds heb ik ook gezien dat ik velden kan blokkeren voor een bepaalde gebruiker, maar dan zijn van alle records het bewuste veld niet meer zichtbaar en dit is nu ook weer niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe ik dit best aanpak ?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Er zijn verschillende opties,

Maak een veld aan met een selectie veld wat alleen door bepaalde personen kan worden aan/uit gezet. Stel selectie is aan dan is het veld met de cijfers zwart (conditioneel format) en dus niet zichtbaar.

Je kunt ook een bepaald layout gebruiken afhankelijk van de bevoegdheden, geef een voorbeeld: Je activeer een script als je bevoegd bent wat je naar een bepaald layout brengt met alle gegevens.

Voorbeeldje maakt het makkelijker maar er zijn nog veel meer mogelijkheden gewoon even proberen

selectie.fp7

• 0
Posted

Tabbladen kun je heel mooi voor bepaalde gebruikergroepen uitzetten. Zet de tabbreedte op 0 en plaats zelf een rij knoppen boven de tabbladen die je conditioneel laat werken