Jump to content
  • 0

Actie afhankelijk van zoekresultaten

Dr_Flash

Question

Posted

Ik heb een database met daarin een groot aantal gegevens (prijs, sterkte, proefresultaten etc) van ruim 200 verschillende bieren (uiteraard grotendeels Belgische bieren :D ). Als ik nu een biertje openmaak, ga ik eerst zoeken of het al voorkomt in de db, en zo niet, dan ga ik pas een nieuw record maken. Dit moet makkelijker kunnen. Wat ik wil is een script dat het volgende doet:

voer de te testen tekst in

zoek of dat voorkomt in de db

ALS het niet voorkomt, maak dan een nieuw record en voer de geteste tekst vast in in het veld waarop gezocht werd

ALS het eenmaal voorkomt, ga dan naar de detailkaart (om proefresultaten te kunnen bewerken)

ALS het meerdere keren voorkomt, ga dan naar de lijst-layout.

Niks moeilijks zou je denken...... ik zit alleen met een paar neteligheden. Ik denk dat ik niet optimaal gebruik maak van het concept "Global Field" in dezen, ik weet niet welke statusfunctie ik moet gebruiken om te checken hoeveel zoekresultaten er gevonden zijn, en het script wat ik heb werkt dus niet goed. Ik los even een lokaal probleempje op en dan post ik nog even een bestandje erbij :)

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

hier heb je een oplossing.

Ik heb een script toegevoegd waarin de zoekactie wordt uitgevoerd.

In de layout heb ik je globale veld bovenin gezet met een knop.

Vul de biernaam in en klik op de knop.

Er wordt gezocht op een extra veld. Dat extra veld combineert de naam van de brouwer en die van de biersoort omdat je niet altijd weet of je de ene of andere te pakken hebt. Zo wordt op beide tegelijk gezocht.

En als er een nieuwe biersoort wordt ontdenkt, dan wordt deze automatisch toegevoegd.

Bier aangepast.fp5

• 0
Posted

ja, dan is het makkelijk zoeken. Ik doe dat ook zo voor relatiegegevens. Ik combineer dan de naam + adres + telefoonnr. Dan hoe je maar in een veld te zoeken en je vind alles.

Ik mis voor als nog het bier 1664, ik ben benieuwd naar de uitslag.

• 0
Posted

Super mannen!! Heel hartelijk dank! En 1664 staat er wel degelijk in hoor, maar ik had een kleine selectie gemaakt uit de volledige database. Aan een kloon had ik niet genoeg omdat er minstens 3 records nodig zijn om het script op juiste werking te kunnen testen (1 biertje dat 1 keer voorkomt, en 1 merk dat in 2 varianten voorkomt), vandaar maar even zo. Maar nogmaals Dank!