Ik heb een database met daarin een groot aantal gegevens (prijs, sterkte, proefresultaten etc) van ruim 200 verschillende bieren (uiteraard grotendeels Belgische bieren ). Als ik nu een biertje openmaak, ga ik eerst zoeken of het al voorkomt in de db, en zo niet, dan ga ik pas een nieuw record maken. Dit moet makkelijker kunnen. Wat ik wil is een script dat het volgende doet:
voer de te testen tekst in
zoek of dat voorkomt in de db
ALS het niet voorkomt, maak dan een nieuw record en voer de geteste tekst vast in in het veld waarop gezocht werd
ALS het eenmaal voorkomt, ga dan naar de detailkaart (om proefresultaten te kunnen bewerken)
ALS het meerdere keren voorkomt, ga dan naar de lijst-layout.
Niks moeilijks zou je denken...... ik zit alleen met een paar neteligheden. Ik denk dat ik niet optimaal gebruik maak van het concept "Global Field" in dezen, ik weet niet welke statusfunctie ik moet gebruiken om te checken hoeveel zoekresultaten er gevonden zijn, en het script wat ik heb werkt dus niet goed. Ik los even een lokaal probleempje op en dan post ik nog even een bestandje erbij
Question
Dr_Flash
Ik heb een database met daarin een groot aantal gegevens (prijs, sterkte, proefresultaten etc) van ruim 200 verschillende bieren (uiteraard grotendeels Belgische bieren
). Als ik nu een biertje openmaak, ga ik eerst zoeken of het al voorkomt in de db, en zo niet, dan ga ik pas een nieuw record maken. Dit moet makkelijker kunnen. Wat ik wil is een script dat het volgende doet:
voer de te testen tekst in
zoek of dat voorkomt in de db
ALS het niet voorkomt, maak dan een nieuw record en voer de geteste tekst vast in in het veld waarop gezocht werd
ALS het eenmaal voorkomt, ga dan naar de detailkaart (om proefresultaten te kunnen bewerken)
ALS het meerdere keren voorkomt, ga dan naar de lijst-layout.
Niks moeilijks zou je denken...... ik zit alleen met een paar neteligheden. Ik denk dat ik niet optimaal gebruik maak van het concept "Global Field" in dezen, ik weet niet welke statusfunctie ik moet gebruiken om te checken hoeveel zoekresultaten er gevonden zijn, en het script wat ik heb werkt dus niet goed. Ik los even een lokaal probleempje op en dan post ik nog even een bestandje erbij
6 answers to this question
Recommended Posts