Frank Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 IK wil in een tabel een record importeren uit een gerelateerde tabel. Via de relaties lukt me dat. Ik maakte in bestand 1 een knop die een importscript in bestand 2 start. Dan kan ik alleen de geselecteerde reeks volledig importeren uit tabel 1 Wat ik wil is dmv een knop alleen het actieve record exporteren uit tabel1 en importeren in tabel2. Kan ik dat record afzonderen/zoeken? Quote
0 andries Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 de volgende script staps isoleren een record: Show All Records Omit Record Show Omitted Only Quote
0 JeanWM Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 de volgende script staps isoleren een record: ... maar niet altijd in een multi-user omgeving. Quote
0 rody Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 wat ik wel een gebruik is middels een script gegevens exporteren naar xls en vervolgens de gewenste velden importeren in een 2e tabel. Het is alleen niet de meest deftige oplossing..... Quote
0 Ari Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Maak een global veld in tabel 1met de naam ID_ActiefRecordTabel2. Koppel een event script aan de layout van tabel 2 dat triggert op laden records en dat telkens het global ID uit tabel 1 vult met de parent key van de actieve record uit tabel 2. Leg een relatie vanuit tabel 1 naar tabel 2 tussen de global ID en de parent key van tabel 2. Maak een script voor tabel 1 waarbij een nieuwe record wordt aangemaakt en waarbij de veldwaarden uit de gerelateerde tabel 2 worden overgenomen Quote
Question
Frank
IK wil in een tabel een record importeren uit een gerelateerde tabel.
Via de relaties lukt me dat. Ik maakte in bestand 1 een knop die een importscript in bestand 2 start.
Dan kan ik alleen de geselecteerde reeks volledig importeren uit tabel 1
Wat ik wil is dmv een knop alleen het actieve record exporteren uit tabel1 en importeren in tabel2.
Kan ik dat record afzonderen/zoeken?
4 answers to this question
Recommended Posts