Jump to content
  • 0

Rijhoogte portaal

Zeehond

Question

Posted

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de hoogte van een portaalrij aan te passen.

Ik ben bezig met het maken van een overzichtlijst an meldingen. Onder elke melding hangen een of meerdere actiepunten. Deze laatste worden middels een portaal weergegeven.

Bij het printen haalt FM wel alle witruimte en lege portaalrijen weg maar de rij hoogte wordt niet aangepast aan de maximale grote van het portaalveld.

Is hier een slim truukje voor?

Alvast bedankt,

Rik

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

dus eigenlijk wil je actiepunten afdrukken gegroepeerd per melding :-)

baseer je layout op actiepunten, en met een subsummary part per melding. De data van je actiepunten komen in je body te staan, de data van de meldingen komen in de subsummary te staan. Het is zoals bij een factuur, dan baseer je de afdruk ook op de factuurlijnen tabel en niet op de factuur tabel.

• 0
Posted

Hallo,

Ben er toch nog niet helemaal uit.

Ik heb een tabel met meldingen/raporten en een gerelateerde tabel met de actiepunten.

Ik heb een Lay-out voot de overzichtlijst bestaande uit een kopgedeelte, een "Generaal resumegedeelte voor" waar de data van de melding in staat, een hoofdgedeelte waarde data van de actiepunten in staat en een Footer.

Nu krijg ik per pagina 1 melding met daaronder alle bijbehorende actiepunten.

Wat ik is ip per pagina meerdere meldingen met bijbehorende actiepunten onder elkaar, daar is op de pagina ruimte genoeg voor...

Wie weet waar ik mis ga?

Groet,

Rik

• 0
Posted

Ja, ik denk dat je ergens een optie in de 'part definition' voor je sub-summary hebt aangevinkt: page break before occurence of page break after each xx occurrence. Anders zal FileMaker zoveel mogelijk sub-totalen op een pagina zetten als maar mogelijk is.

vrgr

Hans Erik

• 0
Posted

Hallo,

Ik ben er bijna, het bleek een instelling te zijn van het resumé gedeelte. deze moest staan op "indien gesorteerd op:".

nu werkt het, bijna, zoals ik zou willen.

Indien er aan een melding (nog) geen actie hangt, komt deze niet in het overzicht te staan.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd.

Meldingen 1 t/m 5 komen in het overzicht maar melding 6 niet. dit is wel de bedoeling...

Wat zie ik over het hoofd?

alvast bedankt,

Rik

Naamloos.fp7

• 0
Posted

Je ziet niets over het hoofd: je probeert iets te rapporteren wat er niet is.

Je maakt een samenvatting van de acties: het rapport heeft een hoofdgedeelte dat alle records van acties toont, gegroepeerd op melding (subsummary op melding).

Maar er zijn geen acties gekoppeld aan melding=6, dus komt die melding ook niet in het rapport. Geen acties = geen samenvatting.

Hans Erik

• 0
Posted

Hallo Hans Erik,

Bedankt voor je heldere uitleg. Hier was ik al bang voor. Heb je een idee hoe het beoogde resultaat wel te bereiken, anders dan standaard een record aanmaken in de actie tabel?

Alvast bedankt,

Rik

• 0
Posted

Hmm. Ook als er geen activiteit is, wil je toch een subsummary met de melding. Dat wordt lastig!

De eerste mogelijkheid - een portal - valt af omdat een portaalrij een vaste hoogte heeft.

Je zou voor het rapport een 'dummy' activiteit kunnen toevoegen, die verder helemaal leeg is. Als de nummering van de activiteiten volgens een betekenisloos serienummer gebeurt (en het is verder niet belangrijk dat het om een aaneengesloten reeks gaat), dan kun je natuurlijk gewoon voor alle meldingen die geen activiteit hebben, tijdelijk een dummy toevoegen en die na het rapport weer verwijderen. Je zou dan in de beschijving de melding kunnen aangeven, wat voor de lezer van het rapport natuurlijk óók informatie is.

Anders kom je toch al gauw in de trucs terecht met een webviewer. Ik denk dat dat een beetje z'n doel voorbij schiet.

Hans Erik

• 0
Posted

Hans Erik,

Bedankt voor het meedenken. Ik ga eens aan de stoei met de Dummy-actie-variant. automatich een actie aanmaken bij het aanmaken van een melding en middels een voorwaardelijke opmaak wel of geen tekst afdrukken.

Nogmaals bedankt,

Groet,

Rik