Voor een wijkcentrum ben ik in filemaker 11 een database aan het schrijven voor het uitdraaien van toegangs pasjes, wat prima gelukt is op één klein dingetje na.
Om op het pasje een verval jaartal te kunnen printen heb ik een berekening nodig die ik niet voor elkaar kan krijgen, het volgende is het geval:
Een van de velden is groep met een drop box met de nummers 5, 6 of 7 nu zou ik graag dat filemaker het volgende doet/berekend;
lees het getal uit de dropbox groep, als die
5 is neem het huidige jaartal en tel daar 3 bij op, als die
6 is neem het huidige jaartal en tel daar 2 bij op, als die
7 is neem het huidige jaartal en tel daar 1 bij op.
en dat als een 4 cijferig jaartal weer te geven in een box verval jaar.
Heeft iemand misschien een idee of, en zo ja hoe ik deze berekening zou kunnen maken, of dat ik het op een andere manier wel voor elkaar kan krijgen
Question
maddogmcree21
Geachte L.S.
Voor een wijkcentrum ben ik in filemaker 11 een database aan het schrijven voor het uitdraaien van toegangs pasjes, wat prima gelukt is op één klein dingetje na.
Om op het pasje een verval jaartal te kunnen printen heb ik een berekening nodig die ik niet voor elkaar kan krijgen, het volgende is het geval:
Een van de velden is groep met een drop box met de nummers 5, 6 of 7 nu zou ik graag dat filemaker het volgende doet/berekend;
lees het getal uit de dropbox groep, als die
5 is neem het huidige jaartal en tel daar 3 bij op, als die
6 is neem het huidige jaartal en tel daar 2 bij op, als die
7 is neem het huidige jaartal en tel daar 1 bij op.
en dat als een 4 cijferig jaartal weer te geven in een box verval jaar.
Heeft iemand misschien een idee of, en zo ja hoe ik deze berekening zou kunnen maken, of dat ik het op een andere manier wel voor elkaar kan krijgen
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet.
Robin
3 answers to this question
Recommended Posts