Jump to content
  • 0

calculatie repeating fields

pjotter

Question

Posted

Ik ben aan het stoeien met repeating fields (weet ben er zelf geen echte voorstander van :D ) en vraag mij nu af hoe ik bij een calculatie met een case functie ik ook gebruik kan maken van deze mogelijkheid. In bijgevoegd voorbeeld kun je zien dat optellen en vermenigvuldigen gewoon werkt. Ook een case functie werkt als deze op een repeating field is gebaseerd. Heb ik echter maar 1 veld en ik wil dan hier mee werken moet ik dan 5x de formule maken of is eer een mogelijkheid om dit niet te hoeven doen? (wim met maar 1 mogelijkheid die dan bij alle 5 werkt)

repeatingfields.fp7

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De extend is inderdaad de oplossing wat kan een lastig vraagstuk zo makkelijk zijn als je weet waar je moet zoeken :D

Jean de bijlage bij jouw antwoord daar zie ik geen verschil in mis ik iets?

• 0
Posted

Met een script trigger zetten we al de repeats op dezelfde waarde [wim field]

terwijl je ieder repeat afzonderlijk op een andere waarde kunt zetten [separated wim 2 repeat]

Bij wim2 zijn de repeaters afzonderlijk gezet.

• 0
Posted

Is het mogelijk om de uitkomst te laten zien met een script van de verschillende repeating fields in 1 veld?

In bijgevoegd voorbeeld maak ik het duidelijk (hoop ik)

Je hebt 5 uitkomsten nr 1/m 5 en uitkomst2 (wat nu nr 1 is van de repeating fields)

Is het mogelijk om via een calculatie of script de 5 uitkomsten te tonen in het veld met uitkomst2 of moet ik dan werken met een extra veld waarin ik de uitkomsten toon via een calculatie van veld nr 1 /m 5?. (nu zijn het er 5 maar dit kan oplopen tot 50)

Ik heb dus nu een calculatie veld gemaakt maar is er een betere manier om dit op te lossen?

repeatingfields2.fp7

• 0
Posted

Ik begrijp niet goed wat je wil bereiken....

Is het mogelijk om via een calculatie of script de 5 uitkomsten te tonen in het veld met uitkomst2.....

Je zou :

Case(
uitkomstweeknr=1;uitkomst2[1];
uitkomstweeknr=2;uitkomst2[2];
uitkomstweeknr=3;uitkomst2[3];
uitkomstweeknr=4;uitkomst2[4];
uitkomstweeknr=5;uitkomst2[5];
0
)

kunnen uitschrijven als:

Let(
$wn = uitkomstweeknr ;
uitkomst2[$wn]
)

Eventueel test je "uitkomstweeknr" eerst op inhoud om een vraagteken te vermijden.

Dat maakt het al gemakkelijker mochten er meer repeaters komen.