Ga naar inhoud
  • 0

Kleuren werken niet goed


Henk R

Vraag

Ik heb een veld welk ik gebruik om in kleur op de achtergrond de status weer te geven. Maar op de een of andere wijze werkt het niet goed. Als ik de lijst sorteer op datum kan ik snel zien waar mijn moteur gisteren was, vandaag is en de komende dagen nog naar toe moet. De code voor het veld is:

 

// Dit veld kleurt de achtergrond

// data die liggen na vandaag krijgen de kleur uit het basiskleuren nr 7

// data die vandaag plaatsvinden krijgen de kleur uit het basiskleuren nr 6

// Alle overige regels worden om en om gekleurd met basiskleur 2

Case (

Last ( Datum_gepland ) < Get ( HuidigeDatum ) and not IsEmpty ( Last (Datum_gepland )) ;

GetRepetition( Basisvelden::Achtergrond_basis;7 ) ;

Last ( Datum_gepland ) = Get ( HuidigeDatum ) and not IsEmpty ( Last (Datum_gepland )) ;

GetRepetition( Basisvelden::Achtergrond_basis;6 ) ;

(Mod( Get(RecordNummer); 2) = 0) ;

GetRepetition(Basisvelden::Achtergrond_basis;2)

)

 

Datum_gepland is een herhalend veld waar ik pf 1 datum gebruik voor de planning of .... t/m ... voor als monteur meerdere dagen bij de klant zijn. Last ( Datum_gepland ) is dus de laatste dag dat de monteur bij een klant is.

 

Kijken naar het voorbeeld zou in het linker plaatje nog een veld extra geel moeten zijn en de volgende groen. Ook de overige regels die om en om grijs moeten worden slaat wel eens een regel over terwijl de vergelijking (Mod( Get(RecordNummer); 2) = 0) wel voor elk record werkt (staat niet in de afbeelding maar dat heb ik met een controleveld uitgeprobeert) Ik kan niet ontdekken wat er fout gaat

 

Iemand een idee.

 

Bedankt Henk

Voorbeeld.JPG.40d686c5b4954039dc99d59f1f1206ed.JPG

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik gebruik de Nederlandse versie

conditional fields is toch Voorwaardelijke opmaak

Dan moet ik als eerste elk veld deze formule meegeven. Als 2de werk ik met 4 kleuren. Dat werkt niet bij voorwaardelijk opmaak. Bij voorwaardelijk opmaak geef je logische voorwaarde mee die ja of nee oplevert en bij ja krijgt het veld die ene kleur die is opgegeven.

Ik werk dus met 4 kleuren

in dit geval geel voor alle dagen die geweest zijn (aansluitend), groen voor de dag vandaag, en voor de overige regels om en om grijs en wit (=leeg)

 

Als als ik 1 kleur nodig had kon ik ook het layoutgedeelte nog gebruiken door alternatieve achtergrond. Die zou ik nu al kunnen gebruiken voor grijs/wit alleen de eerste 2 kleuren werken al niet en ik zie niet waar de fout zit in de formule.

 

gr. Henk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...