Arnoud Posted June 30, 2003 Posted June 30, 2003 Ja dat heb je soms kan je de slaap niet vatten. Ik stoei al een tijdje met de gedachte om een flexibele printlayout te maken. Dus om de gebruiker te laten bepalen hoe welke velden er op de layout komen en niet de programmeur. Dat zal best al een keertje zijn uitgevonden alleen ben ik het nog niet tegengekomen. Enjoy! Arnoud menuprint.fp5 Quote
0 Peter Wagemans Posted July 26, 2003 Posted July 26, 2003 Arnoud, je zou als alternatief met de functie "getfield" kunnen werken. Ik denk dat je dan minder script code moet schrijven. Quote
0 Arnoud Posted July 27, 2003 Author Posted July 27, 2003 Hoi Peter, Die functie was nieuw voor me. Ik ben een paar weken overgestapt naar 5.5, en in 5.0 zat ie niet. Je opmerking dat er dan minder scriptcode nodig zou zijn is wel erg voorzichtig uitgedrukt.. Ik heb HELEMAAL geen script meer nodig! Je begrijpt dat ik mijn applicatie snel ga wijzigen! Bedankt! Arnoud Quote
0 Stef Posted July 29, 2003 Posted July 29, 2003 Heb zo nog een leuk voorbeeldje liggen. Hiermee kan je de lengte en uitlijning zelf laten bepalen door de gebruiker, iets wat met normale velden onmogelijk is. Nadeel is wel dat je een monospaced lettertype moet gebruiken. Het voorbeeld is beperkt tot 3 velden, maar is gemakkelijk uit te breiden. Downloaden die handel! HTH Stef WillCom_printflex.fp5 Quote
Question
Arnoud
Ja dat heb je soms kan je de slaap niet vatten.
Ik stoei al een tijdje met de gedachte om een flexibele printlayout te maken.
Dus om de gebruiker te laten bepalen hoe welke velden er op de layout komen en niet de programmeur.
Dat zal best al een keertje zijn uitgevonden alleen ben ik het nog niet tegengekomen.
Enjoy!
Arnoud
menuprint.fp5
3 answers to this question
Recommended Posts