Jump to content
  • 0

FileMaker Meeting 3 oktober

WJ

Question

Posted

Hoi Allen,

A.S. Maandag is er weer een meeting in Hilversum, stationsstraat 14a.

Er is al een aardig groepje wat iedere keer komt. Maar nieuwe gezichten zijn altijd welkom, als enige voorwaarden hebben we dat je een redelijke ervaring hebt. Zodoende kunnen we de kwaliteit van de meetings waarborgen.

De meeting is bedoeld voor FileMaker ontwikkelaars die van elkaar willen leren.

Christiaan Bakker van Kempen Automatisering zal een uitgebreide presentatie geven over het anker-buoy model. Een mooie methode om gestructureerd een database op te zetten.

Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om vragen te stellen over andere onderwerpen. Die we dan gezamenlijk bespreken.

Koffie is ook paraat :-)

Begin tijd 19:30 ! kom op tijd als dat mogelijk is.

Iedere FIleMaker ontwikkelaar is welkom. Plaats even een bericht als je komt. Mocht je vragen hebben kun je ook bellen naar 035-7730111

Groet,

WJ

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ben nog niet heel ervaren, mag ik dan wel komen (als ik kan) om te leren van anderen?

Ja hoor geen probleem.

Groet,

WJ

• 0
Posted

Hoi Allen,

Bedankt voor jullie aanwezigheid en gezelligheid en toegevoegde waarde. Chris bedankt voor de mooie presentatie.

Ik heb genoten en over +/- 2 maanden is de volgende meeting. Over het programma wordt nog nagedacht.

Als er mensen zijn die een presentatie willen geven horen we dat graag.

Fijne dag, happy FileMaking.

Groet,

WJ

• 0
Posted

Bij de presentatie van Anker en Boei model werden nog wat aanvullende technieken vanuit de luisteraars opgemerkt.

1 daarvan was het gebruik van extra occurenses die nergens aan verbonden zijn waar je dan bepaalde handelingen op kunt uitvoeren via scripts.

Bijkomend voordeel (of nadeel) was dat dan cascading deletes niet zouden triggeren.

Hans Erik heeft dit uitgetest. Volgens de tests worden de cascade relatie delete altijd getriggerd.

Hebben wij het verkeerd begrepen ?

Groet,

WJ

• 0
Posted

Ja, ik heb dat inderdaad uitgetest in een apart bestandje. Wie dat wil bekijken moet me maar even een seintje geven, stuur ik het op.

Als je in een FileMaker bestand een cascading delete hebt zitten tussen twee TOC's, werkt die altijd, ook al werk je in een volstrekt andere layout.

Je moet natuurlijk wel delete-rechten hebben.

HE

• 0
Posted

Dank voor het uitzoeken, heren!

Er zijn diverse tips ontvangen op die avond die ik intussen in de software heb verwerkt.

Op zo'n avond ontdek je toch weer nieuwe dingetjes. Soms klein, soms wat groter, maar 't is allemaal erg nuttig.

En iedereen had het goed naar de zin, ook niet onbelangrijk.

Heerlijk!

• 0
Posted

Ja,

Ik heb er ook veel aan gehad. Ben bezig aan een simpel klantenbestand met eraan gekoppeld een facturatie, afsprakensysteem, brievenmodule en daarna ook offertes.

Dit alles volgens een hybride systeem:

- ik scheid de userinterface van de data;

- de datafile wordt lean and mean opgezet volgens een 'gewoon schema', waarbij uitsluitend relaties worden gemaakt die voor de database noodzakelijk zijn, dus in gebruik voor berekeningen (incl. data-verificatie)

- de userinterface is helemaal volgens het anker-boei model.

Ik zou zeggen: het beste van twee werelden.

HE