Arnoud Posted June 30, 2003 Posted June 30, 2003 Veel gebruikers weten het niet... Filemaker plaatst standaard de tekst OK bij knopje 1 (de meest rechtse knop). Dat gaat alleen goed als er 1 knopje is, juist het OK knopje. Waarom? Omdat het close window kruisje op het window-tje hetzelfde doet als de eerste knop. Als je dus meerdere knopjes gebruikt, begin dan de eerste met Cancel, want anders heb je kans dat je toch een aktie uitvoert als je dat juist wilt voorkomen. Als ik het mis heb hoor ik het wel... Quote
AvD Posted June 30, 2003 Posted June 30, 2003 FileMaker reageeert inderdaad zoals je beschrijft. De meest plausibele keuze van de gebruiker wordt toegekend aan de meest rechtse knop, in overeenstemming met de algemene GUI-regels voor Mac en Windows die voorschrijven dat de OK-knop onderaan rechts moet komen. Als Cancel meer plausibel is dan OK, dan moet de Cancel-tekst dus naar de rechterknop. Dat is al tegen de regels. Vervelender is dat de close box bij FileMaker dezelfde actie uitvoert als de OK-knop. Dat had niet gemogen. We kunnen dit dus alleen oplossen door het te doen zoals je zegt, maar dat is tegen de GUI-regels... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.