eldeka Posted October 5, 2011 Posted October 5, 2011 Sorry, dit moet toch kunnen; maar Find lege containervelden... hoe doe je dat eigenlijk? Quote
0 JeanWM Posted October 5, 2011 Posted October 5, 2011 Je kunt geen Search doen op een container veld en ook geen Sort. Je kunt wel een calc veld maken dat de mogelijke inhoud van een containerveld weergeeft en daarop zoeken. Iets in de aard van Lenght( yourField ) Quote
0 eldeka Posted October 6, 2011 Author Posted October 6, 2011 Lenght( yourField ) Als ik het goed begrijp zou het resultaat = 0 zijn voor een lege container? Ik probeer het! Erg bedankt! Quote
0 Ari Posted October 6, 2011 Posted October 6, 2011 Maak een berekeningsveld CheckContainer if ( isempty ( container ) ; 0 ; 1 ) en zoek daar op Quote
0 eldeka Posted October 6, 2011 Author Posted October 6, 2011 Beide oplossingen werken perfect! Dank Jean en Ari. Quote
0 JeanWM Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 if ( isempty ( container ) ; 0 ; 1 ) IsEmpty is een boolean returned function. Het zal altijd een '0' of een '1' weergeen. Het is niet strikt nodig om de "0" en "1" parameter mee te geven. IsEmpty( yourField) is voldoende. Quote
0 Ari Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Klopt maar ik heb mezelf aangeleerd om het helemaal uit te schrijven voor de leesbaarheid van de code. In dit geval wordt de booleanwaarde ook omgedraaid. Als het veld niet leeg is krijgt het de waarde 1 aangezien het logischer is om een leeg veld 0 en een gevuld veld 1 te geven. Je zou hiervoor ook 'not IsEmpty(yourfield)' kunnen gebruiken Quote
0 JeanWM Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Fair enough. Boolean functies worden afzonderlijk behandeld in onze cursus omdat we vaak FM moeten verbinden met andere databases. Het wringt soms op gebied van doorgegeven parameters. Het weglaten van de parameters in boolean functies helpt. Quote
Question
eldeka
Sorry, dit moet toch kunnen; maar Find lege containervelden... hoe doe je dat eigenlijk?
7 answers to this question
Recommended Posts