Jump to content
  • 0

List met 2 velden uit portaal

Donamd

Question

Posted

Via de functie Post Verzenden geef ik een berekening op bij de tekst van het bericht. De bedoeling is dat de inhoud van een portaal wordt opgenomen in de mail. Ik denk dat dit met het commande List moet kunnen. Het lukt me ook als ik me beperk tot één veld dat ik opneem in de functie List.

Spijtig genoeg heb ik 2 velden nodig in de mail. Als ik 2 velden opgeef bij het listcommande krijg ik enkel de weergave van het eerste record.

In de help van Filemaker staat dit ook zo opgegeven. Hier spreekt men van herhalingsberekeningen om de volgende records te tonen van het List commande.

Hier weet ik niet onmiddellijk raad mee.

Kan iemand me hier even verder mee op weg helpen.

Ik heb ter verduidelijking een klein voorbeeldje gemaakt van wat er misloopt.

Alvast bedankt.

List.fp7

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Er zijn twee wegen:

1. maak in de childtable een (calculatie)veld die de twee velden op voorhand samenvoegt met bijvoorbeeld een een aantal spaties ertussen en maak in de parenttabel een calculatieveld met een list van dit veld

2. Maak twee calculatievelden in de parenttable met een list van de twee velden.

Let er wel op dat als je de velden naast elkaar wilt gebruiken er geen lege velden of velden met alleen spaties in de childtable staan want dan verschuiven de velden in de listen tov elkaar.

• 0
Posted

Zoals Ik nu Zie in het antwoord van Ari een dergelijke oplossing.

In je tabel autos een claculatieveld toegevoegd die de twee velden merk en type aan elkaar koppelt gescheiden door een Tab karakter.

Jouw list functie aangepast met het nieuwe veld.

List (AutosSelectie::combi)

suc6

ovvk

List.fp7