Jump to content
  • 0

Velden inlezen externe database

maddogmcree21

Question

Posted

Mijn vraag is als volgt.

Ik probeer in de deelnemers database in een andere database (Vrijwilligers) een keuze uit een lijst te maken dat werkt goed nu is ook de bedoeling dat uit de zelfde keuze een aantal andere velden worden ingelezen dat werkt niet.

Bijgevoegd een voorbeeld als je de deelnemers database opent zit er omshrijving in.

Heeft iemand misschien een idee of en zo ja hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

M.vr.gr

Robin.

test.zip

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Probeer nu eens te kijken naar het antwoord van je vorige vraag?

Wat je nu vraagt is in feite hetzelfde een relationeel probleem. :)

Gewoon je andere vraag en de voorbeeldjes even open maken en bekijken wat er zo anders is dan kun je deze vraag ook oplossen denk ik

succes

• 0
Posted

Beste Pjotter,

Heb de voorbeelden al van voor naar achter doorgespit en heb nu in ieder geval het ID concept begrepen.

Alleen ik probeer nu uit een ext, db van 4 verschillende records 2 gegevens in te lezen en die in de db. in één layout te verwerken.

Dat gedeelte krijg ik niet goed voor elkaar althans de alle namen werken alleen het 2e veld niet deze gebruikt hij voor alle 4 de namen de gegevens van naam 1.

(Die hele relatie opbouw is toch nog taaie kost)

Groet

Robin

• 0
Posted

Ik weet niet goed waarom je dit vanuit verschillende databases wilt doen (vanaf 7 kun je juist meerdere tabellen in 1 db proppen :) ) maar dat is uiteraard jouw keuze.

De verschillende DB moeten elkaar eerst "zien" voordat ze met elkaar data kunnen uitwisselen.

Je geeft aan dat je het vorig bestand goed hebt bekeken maar vervolgens maak je een ID veld aan in tekst met auto serial nr en ga je koppelen met naam van de vrijwilliger??? In je vorige vraag geef ik een voorbeeldje met de koppeling op de huisarts (is nummer serial). Probeer eerst te leren lopen voor je je inschrijf voor de marathon :D . Begin gewoon met 2 tabellen leer die opbouwen en data uitwisselen, maak een portaal en gebruik die eens met een self join enz. Als je die structuur door hebt en elke keer goed kunt opbouwen weet je dat je goed zit. Mocht je meer willen begrijpen hoe eea werkt kan ik je wel een site meegeven van een van de "oude" rotten en meesters van dit forum. Je kunt hier veel informatie op kunt doen kijk maar eens bij http://www.avd-ci.be/tip.htm succes

• 0
Posted

Eureka het is gelukt!!

Weet alleen niet precies meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar daar kom ik nog wel achter.

Ik zat verkeerd om te denken, zo te zien kan FM niet meerdere records van de externe database inlezen in 1 record, althans niet via 1 relatie maar met meerdere relaties lukte het wel.

Met dank voor de hulp....

• 0
Posted
Eureka het is gelukt!!

Weet alleen niet precies meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar daar kom ik nog wel achter.

Ik zat verkeerd om te denken, zo te zien kan FM niet meerdere records van de externe database inlezen in 1 record, althans niet via 1 relatie maar met meerdere relaties lukte het wel.

Met dank voor de hulp....

Als je nu het gelukte bestand even upload kunnen we kijken waar je fout gaat.