Jump to content
  • 0

FMS11 clients

tomstoek

Question

Posted

Op de server uiteraard FMS 11 staan en ook perfect draaien.

Clients zijn en Mac en Windows machines maar: Ik connect nu naar de server via Filemaker op de pc oftewel ik heb op elke pc filemaker 11 geïnstalleerd.

Is er een clientversie van Filemaker of is er een manier om de clients te installeren

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
ik heb op elke pc filemaker 11 geïnstalleerd.

En dat is de manier :-) waarmee je iedere werkplek uitrust met Filemaker Pro .... wil je minder werk, dan heb je een VLA- of een SBA-licentie nodig die je éénmaal op een "Terminal Server" (TS) installeert. Gebruikers kunnen dan met "Remote Desktop" een sessie opstarten op die TS en vervolgens FM opstarten enz. enz.

De VLA kan je aanschaffen bij Filemaker vanaf 5 users (maar ook voor 10,15,25,50,100 etc.etc.), je krijgt dan 1 code waarmee met 5 users in een netwerk tegelijk gebruik kan maken van dezelfde server. Voor de SBA-licentie moet je lid worden van de Filemaker Business Alliance en moet je je certificeren voor FM. Je mag dan licentie(s) met je solutions meeverkopen. Je moet dan wel een minimum aantal per keer afnemen en jouw bedrijfsnaam is dan ook gekoppeld aan die licentie. Het werkt verder wel hetzelfde als de VLA ... één code op een TS en/of op meerdere werkstations.