Jump to content
  • 0

connection lost (51)

Eric

Question

Posted

Hallo,

sinds de upgrade naar Filemaker Server 11 en FMP clients 11v3 hebben sommige gebruikers een koffietas en verbinding gebroken.

Error in de log van Filemaker Server

conncetion lost, client XXX is no longer responding (51)

error 51 is niet echt omschreven bij Filemaker...

Aanatl clients tussen 50 en 70 op het ogenblik van dit fenomeen.

Iemand hetzelfde probleem ?

Tnx,

erik

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zitten er Wifi verbindingen tussen?

Ik heb sinds kort een oplossing die zwaar leunt op Wifi, en kom hiermee diverse soorten van verbindingsproblemen tegen.

Eén daarvan is dat een bestand dat lokaal via Filemaker Pro wordt gehost op een systeem die via Wifi verbonden is met het netwerk, wel de server laat zien maar niet het te openen bestand.

Het bestandje server.mer zou oplossing moeten bieden, maar helaas...

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat IP4 en IP6 nog niet zo lekker functioneert in Filemaker. Filemaker Bonjour is er ook ineens tussen gefietst, wat is gebeurt ten tijde van de introductie van IP6.

Ik zit midden in een soort van test, om te ontdekken hoe ik dit stabieler kan krijgen.

• 0
Posted

Eric, ik vermoed dat dit Windows is. Kan je een ander netwerkkaartje in de server steken? Pak iets simpel maar goed, bijvoorbeeld een Intel GL1000. Kost niet veel.

When the going gets tough, the tough get going, en de janetten laten het afweten.

Dus een goeie serverkaart erin, dan kan je toch al DIE hardware uitsluiten.

Voorts eens kijken of alle clients op dezelfde switch zitten. Met 70 kan ik me dat moeilijk voorstellen. Alles Gigabit maken is altijd een goeie investering, het kost nog maar een fractie van vroeger.

Onlangs had ik dat ook voor. Ik heb toen van alle connect errors in de server log een statistiekje gemaakt op timestamp.

Ik kwam toen tot interessante conclusies. Maak van andere zaken zoals server belasting en user count ook statjes. Dat kan je ook gebruiken om uit te vinden waar de oorsprong van het probleem is.