Toetie Posted November 1, 2011 Posted November 1, 2011 Hallo Allen, Een probleempje met een voorwaardelijke afrollijst. Ik ben eenDB'tje aan het maken voor een collega. In de Lay Out "Kind" is er een vak "_k2_BedrijfID" Hierin moet er een keuze komen van de actieve zorgverzekeraars. Ik heb al de voorwaardelijke afrollijst gemaakt: deze is te zien in de Lay out "_Systeem" en werkt perfect. Als ik nu deze keuzelijst wil invoeren in het veld "_k2_bedrijfID" van de Lay Out "Kind" krijg ik hem niet te zien. Waar maak ik een fout? In bijlage een stukje uit de DB. Thanks !! Steven Hulp CVL.fp7 Quote
0 JeanWM Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Welkom. Ik probeer je opzet te begrijpen, daarom... 1 vraag: waarom wil je enkel related values from _Systeem laten zien ? Quote
0 Toetie Posted November 3, 2011 Author Posted November 3, 2011 Jean, Alvast dank voor de reactie! Ik probeer een beperkte lijst te maken. Alle mogelijke personen staan in één tabel. Artsen, Klanten, Contactpersonen, etc. Zo ook met de bedrijven: Ziekenhuizen, praktijken, verzekeraars, etc. Op sommige formulieren moet er bvb enkel de zorgverzekeraar ingevuld worden. Met een keuzelijst zou ik alle bedrijven krijgen, maar ik wil enkel de bedrijven met vermelding "zorgverzekeraar" en "Actief" Daarom heb ik eerst de lijst gefilterd (CVL) en dit werkt perfect. Ik krijg hier alleen de bedrijven te zien die actief en zorgverzekeraar zijn. Maar deze keuzelijst wil ik dan ook zien in mijn formulier en daar loopt het mis. Mijn lijst blijft daar leeg. De methode heb ik overgenomen uit een voorbeelddatabase. Misschien is er een betere en simpelere methode om een voorwaardelijke afrollijst te maken? Groeten Steven Quote
0 JeanWM Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 De methode heb ik overgenomen uit een voorbeelddatabase. Welk voorbeelddatabase ? Het is misschien gemakkelijker uit te leggen waar je redenering verkeerd loopt als we het voorbeeld kunnen zien. Quote
0 Toetie Posted November 7, 2011 Author Posted November 7, 2011 Jean, De database is een database die ik heb gemaakt (in den beginne ) samen met een programmeur. Hierin staan een hele boel "tools" die ik dan tracht te kopiëren in nieuwe databases. Het is echter niet mogelijk om de database "even" op het net te zetten wegens ondertussen te groot en uitgebreid. Zijn er echter andere mogelijkheden om zo'n keuzelijst te maken? Thanks Steven Quote
0 JeanWM Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Volg dit even om je process te starten. Quote
Question
Toetie
Hallo Allen,
Een probleempje met een voorwaardelijke afrollijst.
Ik ben eenDB'tje aan het maken voor een collega.
In de Lay Out "Kind" is er een vak "_k2_BedrijfID"
Hierin moet er een keuze komen van de actieve zorgverzekeraars.
Ik heb al de voorwaardelijke afrollijst gemaakt: deze is te zien in de Lay out "_Systeem" en werkt perfect.
Als ik nu deze keuzelijst wil invoeren in het veld "_k2_bedrijfID" van de Lay Out "Kind" krijg ik hem niet te zien.
Waar maak ik een fout?
In bijlage een stukje uit de DB.
Thanks !!
Steven
Hulp CVL.fp7
5 answers to this question
Recommended Posts