Ga naar inhoud
  • 0

Design Functions werken niet meer ?


rutgerm

Vraag

Vandaag ben ik in een file bezig en plots werken een aantal custom functions niet meer. Na wat zoekwerk blijkt dat een hoop Design Functions niets meer weergeven.

De volgende heb ik in elk geval geprobeerd :

LayoutIDs ( Get(FileName)), LayoutNames, TableIDs, TableNames, ScriptIDs, ScriptNames allemaal geven niets meer weer in de DataViewer.

 

Heb alles afgesloten, herstart en weer van dat. Uiteindelijk heb ik Compacted Copy gesaved en het probleem was opgelost, voor alle zekerheid nog eens Recover gedaan maar daar was er geen enkel probleem met database.

 

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben ? Al mijn navigatie is gebaseerd op de LayoutIDs, als die niet meer werken loopt alles in de soep.

 

File is een interface file, data file staat apart, alles stond lokaal, FMPA 11.04 op Max OSX 10.6.8

 

Bedankt,

 

Rutger

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het uiteindelijk ontdekt, was geen corrupte layout.

 

Ik heb de filename verandert van PlanIDv0.fp7 naar PlanIDv0.1.fp7, hierdoor werkt de Get(Filename) functie niet naar behoren, blijkbaar ziet deze niets meer na de eerste punt.

Heb de file terug hernoemt naar v0 ipv v0.1 en alles was opgelost. Voor alle zekerheid eens een nieuwe file aangemaakt en wat getest.

Get(Filename) werkt op zich wel maar niet meer als parameter in een andere functie en enkel als je minstens 5 tekens achter de punt hebt die je in een filename zou plaatsen.

 

Waarschijnlijk is het gewoon slechte gewoonte van mij om punten in filenames te gebruiken maar hier heb ik tot nu toe nog nooit iets over gelezen.

 

Groeten,

 

Rutger

Link naar reactie
  • 0

Het staat nochtans duidelijk in een Tech brief:

 

To make it safe from FileMaker's design functions truncating any extension-looking string

on the end of the fileName parameter (if the fileName ends with a period & 0-4 characters afterward, the design functions will truncate

the period + subsequent characters before evaluating the design function.

For example, passing "FileName.10" as the fileName will make the design function

look for a file with the name "FileName".) This truncation is applicable as of FileMaker 11 v1 (06-16-2010).

 

Daarom gebruiken we een Custom Function om dit op te vangen wanneer we een design functie gebruiken.

 

Misschien moet ik mijn sig weer activeren:

 

Dar síntomas erróneos, resulta en soluciónes erróneas.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...