Jump to content
  • 0

openen op afstand (hosts niet openen)

Zero55

Question

Posted

Beste Allemaal,

Ik wil vanop een andere locatie één FM bestand openen dat gehost wordt door een FM Server, elke keer als ik het bestand open (via open op afstand) dan krijg ik een aantal keren de melding melding dat hij andere bestanden (waarschijnlijk gerelateerde databasebestanden) niet kan vinden op de host. Als ik ze manueel aanduid via Open op afstand, dan gaat hij gewoon verder. Een 5-tal minuten en enkele kliks later opent het bestand dat ik in eerste instantie vroeg gewoon en kanik er ook in werken.

Kan ik het automatiseren/instellen zodat ik niet telkens die gerelateerde bestanden ook nog moet openen ?

Heb ze al eens in de Favorieten gezet, maar dat haalt niks uit...

Gr

Zero

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien eens kijken in File > Manage > External Data Sources of de referenties naar de andere bestanden juist staan.

Volgorde waarin ze staan is ook van belang, als er een aantal referenties tussenstaan die verwijzen naar onbestaande of andere locaties en de bestanden die je nodig hebt staan op het einde van de lijst kan het inderdaad even duren voordat Filemaker het juiste bestand opent.

• 0
Posted

de volgorde heb ik nagekeken, die staat nu juist.

de gegevensbronnen verwijzen eigenlijk naar een intern IP-adres (fmnet:/192.168.1.66/Registratie_Lineitem), mag ik daar gewoon een regel bijzetten met het IP-adres om van buitenaf te verbinden ?