roncatto Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Ik heb een portaal met daarin alle facturen (bedrag, betaald / niet betaald) van een bepaalde klant Nu wil ik de som kunnen maken van de betaalde facturen en van de niet betaalde facturen Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit moet doen? Beedankt, Groetjes Quote
0 JeanWM Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Maak de som van de values van je nodige velden in je parent table over de relatie van je portaal. totalYourField_cn = Sum( yourRelationship::yourField ) Quote
0 hans erik Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Het hangt er een beetje vanaf hoe je het wilt displayen. Als je 2 bedragen naast elkaar wilt zien en van één portaal (=één relatie) gebruik wilt maken, dan kun je in je facturentabel twee berekende velden opnemen: Bedrag_betaald = if ( isBetaald = 'Ja' ; bedrag_factuur; 0 ) En Bedrag_NietBetaald = if ( isBetaald = 'Nee' ; bedrag_factuur ; 0 ) En die dan beide in je klantscherm apart sommeren met de som- functie. Quote
Question
roncatto
Ik heb een portaal met daarin alle facturen (bedrag, betaald / niet betaald) van een bepaalde klant
Nu wil ik de som kunnen maken van de betaalde facturen en van de niet betaalde facturen
Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit moet doen?
Beedankt,
Groetjes
2 answers to this question
Recommended Posts