Jump to content
  • 0

Tabelgrootte?

hans erik

Question

Posted

Is er een mogelijkheid om de grootte van een individuele tabel te bepalen?

Een database van een klant van me is in 1 week tijd verdubbeld van 89 MByte naar 190 Mbyte. Ik begrijp dat dat met name veroorzaakt wordt door indexen. Maar ik zie niet hoe ik dat eenvoudig kan toewijzen aan een bepaalde tabel.

HE

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Container fields met bestandjes in zijn ook meestal de schuldige indien er niet met file references gewerkt wordt.

Wat de indexen betreft. Dit worden bepaald in het data model en database model.

Vergelijk je data model met de details van de veld definities om te achterhalen welke velden niet beantwoorden aan je model.

Het aantal records per table is 64 quadrillion over life time of file.

Daar zal het wel niet aan liggen.

• 0
Posted

Ik begrijp wel waarom een file groeit en dat containervelden enorm kunnen bijdragen, maar er moet toch ergens in een filemaker database op te vragen zijn hoe groot een tabel in bytes is? Iets als get(tablesize). Er is wel get ( filesize) maar dat geldt voor de hele file.

Het lijkt me wel iets waar je als database beheerder iets mee kunt.

HE

• 0
Posted

Het voorbeeld dat ik eerder aanhaalde: de database wordt ineens bijna 2x zo groot. Waarom?

En verder in het algemeen: als hulp bij het optimaliseren van je ontwerp.

Databases als mySQL en ORACLE hebben dit al jaren.

HE

• 0
Posted

volkomen mee eens Hans dat dit iets is wat eigenlijk mist. loop hier ook soms tegen aan...

op zich is het niet iets wat je niet te weten kan komen door het te gaan onderzoeken, maar het is soms gewoon handig om dit direct te kunnen weten met een simpele functie.