Jump to content
  • 0

Authentication failed

JeanWM

Question

Posted

Sinds gisteren habben we problemen met 2 Macs

1 applicatie, 2 bestanden op Mac server FMS 11.

Client login vanop 2 Macs (1 Mini, 1 MacBook) local met FM Pro 11v4.

FMServer geeft 661 error

authentication failed on database fileName.fp7 using loginName [fmapp]

Normaal gezien openen we 1 bestand met naam en paswoord, waarna het tweede bestand geopend wordt wanneer nodig, met hetzelfde paswoord.

Op beide Macs wordt het tweede bestand geopend onder een andere (bestaande) accountnaam.

Later krijgen we in de server log file error 200 voor de tweede Mac

access denied because the license key is already in use by client (userName Macbook Pro [iP address]

En nu crashed FM lokaal op de twee clients, geen mogelijkheid op de bestanden remote te openen.

Server blijft lekker doorhummen.

De hele rommel staat op de univ campus in Pensylvania en Ik kan remote inloggen vanop mijn Peninsula zonder problemen.

Wat kan de oorzaak zijn ?

Ik vind geen log file lokaal op de Macs.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet niet hoe dit bij macs werkt maar wat meestal bij een windows-pc werkt is het user-profiel deleten of beter user_old van maken zodat je de oude instellingen kunt kopieren naar het nieuwe profiel.

Bij de opstart wordt er automatisch een nieuw aangemaakt en kan het probleem verdwenen zijn.

• 0
Posted

Ik wil geen polemiek beginnen maar we hebben steeds meer problemen met Macs.

"Mac" is misschien de uitvinder van drag en drop...en dat is dan ook precies wat ik er letterlijk mee wil doen....

En neen Bruno, dat truukje heeft niet gewerkt.

Was tenandere 1 van de eerste dingen die ik geprobeerd heb.

• 0
Posted

Beste JeanWM,

Je geeft aan dat het tweede bestand geopend wordt indien nodig. Heb je er al gedacht om die koppeling los te maken als dit mogelijk is?

Dus alleen inloggen op dat ene bestand en ervoor zorgen dat je het tweede niet kunt openen? Als dat geen verschil uit maakt heb je al geprobeerd een nieuwe bestand even op de server te zetten om te kijken of je dan dezelfde problemen hebt?

Tav de tweede foutmelding zijn op de twee mac's dezelfde client versie ooit geïnstalleerd (serienummer?)

• 0
Posted

Je geeft aan dat het tweede bestand geopend wordt indien nodig.

Ja

Heb je er al gedacht om die koppeling los te maken als dit mogelijk is?

Ja

Dus alleen inloggen op dat ene bestand en ervoor zorgen dat je het tweede niet kunt openen?

Ja

Als dat geen verschil uit maakt heb je al geprobeerd een nieuwe bestand even op de server te zetten om te kijken of je dan dezelfde problemen hebt?

Ja

Tav de tweede foutmelding zijn op de twee mac's dezelfde client versie ooit geïnstalleerd (serienummer?)

Neen, de univ heeft verschillende VLAs lopen.

Ik log in vanop een Windows 7 machine en dat geeft geen probleem en geen FM crash.

Dus hebben we lokaal ginder enkele andere Wins laten inloggen/programma openen. Geen probleem, alles opent netjes, geen crash.

Dus concluderen we dat het een "Mac" probleem is.

Twee andere Macs laten inloggen en die geven geen probleem.

Dus concluderen we dat het een "Mac" probleem is enkel bij die twee Macs.

We proberen nu de 'history' van die twee Macs te vinden en die te vergelijken met de 'history' van de twee niet crashende Macs.

Er is wel weinig info te vinden betreffende de 661 server log error

• 0
Posted

Lijkt me dan toch iets met de prefs te zijn, gooi alles wat maar ruikt naar FM weg in de prefs zowel op gebruikers niveau als in de lib. Daarna FM verwijderen en opnieuw installeren lijkt mij voldoende. Als dit nog niet werkt heb je waarschijnlijk gelijk en wordt het drag en drop :) succes