Jump to content
  • 0

ODBC verbinding

fmwebshop

Question

Posted

Ik zoek de oplossing voor het volgende probleem.

Ik heb een bestaande toepassing om met Fm via ODBC gebruik te maken van een MySql bestand.

Om precies te zijn de produkten in Joomla Virtuemart.

De Fm toepassing is in eerste instantie dus gebouwd rondom de lege tabellen van de Mysql database.

Met behulp van de toepassing zijn de Vm tabellen gevuld met data.

Hieronder is o.m. een kruistabel die meerdere producten (tabel met ID) aan meerdere categorieen (tabel met ID) verbind.

Alles werkt naar behoren.

Nu is de MySql database gecopieerd.

De Fm toepassing met relaties, velden en scripts heb ik opnieuw ingesteld op de nieuwe Sql.

De bovengenoemde (volle) kruistabel zit me nu echter dwars, ik krijg hem niet meer actief omdat Fm bij het aanmaken van deze tabel in de relatiegrafiek aangeeft dat de tabel joom_vm_product_categorie_xref(let op!)2 biedt geen vooraf gedefinieerde sleutel; selekteer een of meer kolommen die elke individuele record in deze tabel of weergave op unieke wijze zal indentificeren.

Ik kan nu verschillende velden aanklikken om te selekteren.

Geen enkele van deze selekties laat me verder gaan omdat:

De geselekteerde kolommen bevatten niet unieke waarden en kunnen bijgevolg niet worden gebruikt om elke afzonderlijke record in deze tabel of weergave op unieke wijze te identificeeren.

Wonderlijk is dat wanneer ik dit doe in de werkende oude toepassing met de oude Mysql tabel ik deze wél voor de tweede keer kan kan opnemen in het relatiegrafiek.

Ook hier is de tabel nu dus gevuld.

Wie geeft me een hint.

Dank

Harry

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kan de Joomla tabel verouderde records bevatten, waardoor de unieke waarden dubbel staan geboekt?

Of "lost child" records?

Ik weet van Artikelen dat deze eerst naar de prullenbak worden "verhuist" voordat je ze daar echt verwijdert.

Voor de door jou gevraagde tabel weet ik het niet precies. Mogelijk houdt deze tabel de oude relaties vast omwille van reeds geboekte orders.

Een nood oplossing is de tabel dupliceren, de oorspronkelijke tabel leeg maken, de relaties aanleggen en vervolgens de boel weer terug kopieren.

Succes, Harry. Ik heb de koppeling Filemaker - Joomla/VirtueMart ook bij een klant aan de praat gekregen en het werkt echt prachtig.

• 0
Posted
....Ik weet van Artikelen dat deze eerst naar de prullenbak worden "verhuist" voordat je ze daar echt verwijdert.

Voor de door jou gevraagde tabel weet ik het niet precies. Mogelijk houdt deze tabel de oude relaties vast omwille van reeds geboekte orders.

.....

Hier bedoel ik eigenlijk mee, probeer te zien welke records er dan als duplicaat in zitten. Misschien ontdek je de oorzaak en/of de oplossing.

Succes met de speurtocht!