maardema Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Ik heb een idee in mijn hoofd, waarvan ik niet echt weet of het wel uitvoerbaar is. Voor het onderhoud aan machines hebben we een bepaalde frequentie bijvoorbeeld 1 keer per 2 maand of 1 keer per half jaar. Is het mogelijk om een soort kalender te maken waarop je kunt aanvinken of dit ook daadwerkelijk is gedaan? Iemand een idee of een andere optie? Quote
0 menno Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Hoi Maardema, wat jij wilt is voornamelijk een kwestie van gegevens organiseren en je eigen procedures volgen. Ik zou in jullie geval voorstellen: Maak een onderhoudsschema met 'datum_uit_te_voeren', 'machine', 'uit_te_voeren_onderhoud', 'onderhoud_uitgevoerd' etc. etc. Vervolgens vul je de tabel met voor iedere keer voor elke machine een record, daarna kan je dagelijks zoeken op 'datum_uit_te_voeren' <= Vandaag EN 'onderhoud_uitgevoerd'="Leeg". Als je een foutmelding krijgt of geen resultaat, dan hoef je nks te doen en anders moet je onderhoud uitvoeren en als je dat dan hebt gedaan vul je een naam of een datum in in het veld 'onderhoud_uitgevoerd' etc. etc. Verder kan je dat met scripts en leuke layouts zo mooi en praktisch maken als je maar kan bedenken Quote
0 maardema Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 We willen per machine wel graag 1 record houden, is dit ook mogelijk? Of ik lees het vorige bericht niet goed hoor! Quote
0 menno Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Correct per machine één record en per onderhoudsbeurt (bij iedere machine) ook één record. De kunst is het bepalen van de entiteiten die je nodig hebt en voor iedere entiteit maak je een tabel. Jullie entiteiten zijn: Machines en Onderhoudsbeurten. Je zou een datum ook als een entiteit kunnen zien, maar die heeft in principe geen bijzindere eigenschappen anders dan de datum en dus wordt het een eigenschap van een onderhoudsbeurt. Quote
Question
maardema
Ik heb een idee in mijn hoofd, waarvan ik niet echt weet of het wel uitvoerbaar is.
Voor het onderhoud aan machines hebben we een bepaalde frequentie bijvoorbeeld 1 keer per 2 maand of 1 keer per half jaar.
Is het mogelijk om een soort kalender te maken waarop je kunt aanvinken of dit ook daadwerkelijk is gedaan? Iemand een idee of een andere optie?
3 answers to this question
Recommended Posts