Jump to content
  • 0

refresh van het scherm


jw

Question

Posted

Ik heb een bestand met op het scherm een aantal portalen. Deze relaties verwijzen naar het eigen bestand. Er loopt een automatsch script via de TROI ACTIVATOR plug-in.

Hoe komt het dat nadat er scripts zijn uitgevoerd de portalen zichtzelf niet op het scherm verversen, en hoe kan ik dat forceren?

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

1 Manier om te achterhalen of het om een refreshprobleem gaat is even switchen naar layout mode en terug naar Browse mode. Als dan je info ok is dan heb je te maken met een refresh issue.

Een Entry in het juiste veld met daarna een Exit Record kan je probleem oplossen.

Freeze Window gebruiken inn het begin van je script zorgt ervoor dat niet alleen je script sneller gaat lopen maar forceert ook automatisch een refresh na het einde van je script (maar zelfs dan niet altijd voldoende)

Indien het de bedoeling is om informatie te tonen in een andere db dan diegene waar je script draait, dan is het meestal voldoende om een Pause van 0 sec te plaatsen (maar misschien is dit wel specifiek voor OS X refresh issues)

Misschien dus niet echt een oplossing maar wel een aantal denkoefeningen.

  • 0
Posted
1 Manier om te achterhalen of het om een refreshprobleem gaat is even switchen naar layout mode en terug naar Browse mode. Als dan je info ok is dan heb je te maken met een refresh issue.

...

Indien het de bedoeling is om informatie te tonen in een andere db dan diegene waar je script draait, dan is het meestal voldoende om een Pause van 0 sec te plaatsen (maar misschien is dit wel specifiek voor OS X refresh issues)

Misschien dus niet echt een oplossing maar wel een aantal denkoefeningen.

 

Zelf ervaar ik ook zo een probleem onder OS X en met berekeningen en met portals.

Ik zet een waarde in een global die ook in een aantal gerelateerde records gebruikt wordt en waarmee verder gerekend wordt.

 

Switchen van layout helpt in dit geval niet om de portal te refreshen.

To nu toe moet ik effectief van db switchen ofwel een script uitvoeren dat even door alle records loopt.

Toch wel een beetje vervelend want het was nou net de bedoelding om zonder scripts te werken en de snelheid te verhogen >> life info!

Maar het loopen werkt wel

 

Groeten,

Leo

  • 0
Posted
Switchen van layout helpt in dit geval niet om de portal te refreshen.

voor alle zekerheid, ik bedoelde niet switchen van layout, maar wel het switchen van browse mode naar layout mode en terug.

Verandert dat nog iets aan de zaak?

  • 0
Posted
Switchen van layout helpt in dit geval niet om de portal te refreshen.

voor alle zekerheid, ik bedoelde niet switchen van layout, maar wel het switchen van browse mode naar layout mode en terug.

Verandert dat nog iets aan de zaak?

 

Ja dat gaat ook, maar ik zit met een zware schermopbouw dan gaat het rapper om in het gerlateerde bestand even te loopen.

 

Thanks,

Leo

  • 0
Posted

Bij mij helpt het als ik handmatig switch naar Layout-mode en terug naar Browse.

Wat mij ook opvalt dat het ene portaal wel wordt bijgewerkt, de ander niet.

Ik heb wat geprobeerd met de loop van records, het lijkt nog niet te leiden tot een werkende methode.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...