Jump to content
  • 0

Zoekopdracht per layout

deveha

Question

Posted

Ik gebruik een ledenlijst waarbij de leden diverse statusnummers hebben, aan deze statusnummers zijn lay-outs(giro e.d) gekoppeld.

Nu wil ik dat als ik naar lay-out A ga, alle records met statusnummer 13 worden afgedrukt en naar lay-out B alles met no. 8.

Nu krijg ik alle records met beide nummers afgedrukt omdat in de zoekopdracht beide selecties staan, hoe los ik dit op.

Dennis

Beginnend FileMaker gebruiker

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je zorgt dat men naar de betreffende layout gaat via een script, dan kun je de zoekactie ook in dit script opnemen.

Het verdient enorme aanbeveling om de navigatie te laten verlopen via scripts, en de normale navigatie te blokkeren.

Wanneer je dat niet wilt dan is het ook nog mogelijk om een zoekscript te maken, dat je laat triggeren door OnLayoutEnter.

• 0
Posted

Beste hbrendel,

Dit wordt inderdaad met scripts gedaan, maar ik werd op het verkeerde been gezet doordat bij het maken van het script de andere zoekacties ook in het scherm stonden.

In de praktijk, net getest, wordt alles goed uitgeprint.

Ik had alleen bij lay-out B een andere naam verwacht, n.l. die van mijzelf.

Maar deze was vervangen doordat ik daarvoor nieuwe gegevens had geïmporteerd, dat moest n.l. ook getest worden.

Een duidelijke beginnersfout dus, nooit twee dingen tegelijkertijd proberen.

Maar ik weet nu tenminste dat de normale navigatie ook uitgezet kan worden, hoe ga ik nog wel uitzoeken.

Bedankt.