Jump to content
  • 0

Relationele waarden tonen

Bruno VDK

Question

Posted

Ik heb een herhalend veld(1) met 3 waarden.

In een tweede herhalend veld(2) moet ik de relationele waarde van iedere herhaling van veld 1 krijgen.

Ik slaag er enkel in in 1 herhaling een waarde te krijgen.

Een hint welke combinatie van functies te gebruiken?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bedankt voor het voorbeeld Harry.

Neen, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Veld(1) heeft 3 herhalingen.

Daarin komen IDwaarden (foreign keys).

Die waarden worden samengebracht als compoundkey.

En vormen een relatie met IDs in een andere tabel.

Ik moet nu in veld(2), dat ook een herhalend veld is met 3 herhalingen, een corresponderende relationele waarde uit de tweede tabel krijgen.

Als de waarde in herhaling 1 va veld 1 verandert, moet in veld(2), herhaling 1, de relationele waarde uit tabel 2 komen.

Is herhaling 2/veld(1) leeg, moet herhaling 2/veld(2) ook lleg zijn.

Wordt in herhaling 3/veld(1) een waarde gezet, moet in herhaling 3/veld(2), de relationele waarde uit tabel 2 komen.

Ik weet dat herhalende velden niet zo een goede manier zijn, maar het is een oudere toepassing van een kennis waar ik enkele aanpassingen aan moet maken.

Ik kan het niet met een script oplossen, het zou via berekeningen moeten gebeuren.

Ik krijg ondertussen wel de juiste waarden in het tweede herhalend veld, maar het is telkens de eerste herhaling die verandert.

Dus denk ik dicht bij de oplossing te zitten, maar blijkbaar nog niet dicht genoeg.

Bruno

• 0
Posted

Als je je herhalende veld gewoon als basis voor een relatie gebruikt, kan je via een auto-enter lookup je tweede herhalende veld gewoon vullen met de gerelateerde waarden.

Voorbeeld bijgesloten. Misschien is dat wat je zoek....

rmw

HerhalendeRelaties.fp7