Jump to content
  • 0

Export naar Exact van facturen

marcelboot

Question

Posted

Goedemorgen lezers,

Ik wil een exportfile aanmaken van de facturen (met factuurregels als subtabel) om te kunnen importeren in Exact.

Op de eerste regel moet de factuurdatum en nummer staan en de volgende regels de records uit de subtabel. (precies zoals FMPro dit doet in de layout; zie bijlage) Dit lukt mij maar niet. Alles komt op de eerste regel en geeft dan problemen met Exact.

Wie heeft hier raad of de oplossing?

5a758dce218d2_Schermafbeelding2011-11-26om11_36_46.png.013f2a74b543f490559fd2d78012bf05.png

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het hangt sterk af van hoe jouw oplossing er uit ziet. Wat kan werken is de factuur en factuurregels in één bestand zetten en dan exporteren, dan heb je de scheiding. Dit heb ik eens gedaan voor Exact DOS.

Als je een export doet uit FileMaker komt alles in een record te recht, dus dan is de xml-export wel een optie. Hiermee krijg je via een xslt het juiste resultaat. Het maken van de xslt is ruimschoots het meeste/moeilijkste werk. Dit werkt voor de globe-varianten van Exact uitstekend.

Voor hulp bij één of beide opties kun je een pm sturen.

• 0
Posted

Da's wel de goeie kant. Ik was daar ook al aan begonnen. Importeren in een nieuwe tabel uit de twee andere . De export komt dan een aardig eind in de richting.

Dank in ieder geval voor het meedenken.

• 0
Posted

Xslt is wel de elegantste methode als je het mij vraagt en daarmee kan het in één keer. Daarnaast kun je het daarna ook makkelijk overzetten naar andere typen bestanden