Ga naar inhoud
  • 0

repeating field voor rooster


pjotter

Vraag

Ik wil in een repeating field een bepaald herhalende tekst vullen (O,O,M,M,-,N,N,-,-,-,- en dat herhalend)

Dus stel ik heb 31 herhalende velden en ik ga in veld nummer 12 staan en start een script dan moet hij vanaf veld 12 naar 31 de tekst plaatsen veld 12 de O veld 13 de O veld 14 de M enz). Die 31 dagen is geen toeval natuurlijk dat zijn het maximaal aantal dagen van de maand. Ik zit er zelfs aan te denken om maar meteen 366 stuks te gebruiken dus 1 veld voor een heel jaar :D

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het werkt allemaal prima maar nu het volgende:

Ik wil de totalen optellen die in de repeating fields staan, echter dan niet per record maar de totalen (summary per repeating field)

Dus zoals op het plaatje weergegeven is: Totaal geeft 110 aan (hetgeen het totaal is van de 4 records met de repeating fields) Totalen geeft per record weer wat het totaal is. (55 is het totaal van record 1) Ik wil dus in het overzicht hebben bij totalen in het eerst veld 3 het tweede veld ook 3 het derde veld 7 enz. Met een relatie is dit eenvoudig te realiseren maar ik wil dit proberen op te lossen met deze "verouderde techniek" :D

5a758dce268f1_Schermafbeelding2011-12-04om15_00_25.png.8a97e296a01e2594f40d122c5e97e9e6.png

Link naar reactie
  • 0

JeanWM,

sorry mijn fout ik was niet duidelijk ben ik bang nu ik het terug lees. :oops:

Ik zoek de totalen van 1 veld met x aantal records en dan in de repeating fields. Dus in mijn plaatjes is het dus 1 veld met 10 repeating fields en met 4 records.

Veld1- [1] totaal is dus 3 veld1- [2} is ook 3 Veld1- [3] is 7 ens.

Ik voeg een voorbeeldje bij. IN het repeating field staan dus de diensten van die maand. Belangrijk is dat we weten hoeveel personen er een nachtdienst draaien enz.

In een relatie is dit goed op te lossen maar in dit geval is een repeating field best interessant om mee te werken geeft ook leuke mogelijkheden.

repeating summary.fp7

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad :cry:

Ik zie nu ook waar ik fout ga in dit veld!

Ik ging bij summary er vanuit dat ik totaal moest hebben (totaal van de veld inhoud!) Niet bij stil gestaan dat dit te maken heeft met het totaal van alle repeating fields. Pas bij individually en accepteren komt meteen de toevoeging van (31) te staan zodat het duidelijk is.

Doodsimpel als je het weet. Ik ben echt wel enthousiast aan het worden van repeating fields. Ik moet toegeven voor sommige zaken is dit een uitkomst. Nadeel is het exporteren van data maar voor deze toepassing is hij ideaal. Leuk dat die oude techniek mij nu pas duidelijk wordt :D

Bedankt voor de service

Link naar reactie
  • 0

Repeating fields hebben nog altijd hun nut.

Alhoewel je soms op forums een bijna heilige tegenstand vindt.

 

Gewoonlijk door plaatselijke gurus die niet weten hoe ze te gebruiken.

 

We gebruiken ze om pivot tables te maken in FM.

 

Geef je rep fields een datum mee en je kunt jaarverslagen per maand maken, Samen met gemiddelden.

 

Voor export hebben we een ETL table dat het werk doet, net voor de export.

Dus dat kan ook zonder probleem.

 

Schrijf repeating fields nog zeker niet af ten voordele van relationeel werken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...