Ga naar inhoud
  • 0

Records vraag voor lunch/diner bonnen ;-)


kleinevis

Vraag

Goedenavond,... ik zit met een spoedvraag dus alle hulp is welkom. Voor een productie willen we graag de catering aantallen een beetje in de gaten houden.

 

In praktijk komt het er op neer dat er iemand voor me staat die 20 lunchbonnen komt halen voor afdeling x.

 

Dus ik heb een record gemaakt met de volgende velden:

 

Maaltijd aantallen

type lunch

datum

oplopend nr.

enz.enz.

 

Wat ik graag zou willen is dat ik bij de aantallen een getal in kan vullen bijv. 5 en dat er dan 5 bonnen uitgeprint worden met een oplopend volgnummer.

 

Hoe krijg ik dat het beste voor elkaar. Oplopend volgnummer moet namelijk uniek blijven en bij iedere printopdracht ook doornummeren. dag 1) 0001 0002. dag 2) 0003. Afdeling Y) 0004, 0005, 0006. enz.

 

iemand een suggestie?

 

hoe ik dat het beste kan doen zonder 20 records aan te maken?

 

Of is er een scriptje waarmee ik automatisch aan kan geven dat bij het invullen van de maaltijd aantallen, dezelfde hoeveelheid records aangemaakt worden?

 

graag jullie advies.

 

 

Kleinevis

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor we ook maar 1 stap verder gaan is het best even je process op een rijtje te zetten.

 

In praktijk komt het er op neer dat er iemand voor me staat die 20 lunchbonnen komt halen voor afdeling x.

 

en

 

Dus ik heb een record gemaakt met de volgende velden:

 

Maaltijd aantallen

type lunch

datum

oplopend nr.

enz.enz.

 

Ik veronderstel dat de naam van de afdeling ergens in je "enz." lijst staat.

 

Je maakt nu een record aan met een gegeven datum, waar we niet weten welke datum dit is.

Is het de datum van de aanmaak van de bonnen of de datum waarop de bon kan gebruikt worden.

Dan heb je type lunch, wat ja/neen voor alle bonnen dezelfde kan zijn.

Als het hetzelfde is voor alle bonnen kunnen we verder, indien niet moet er voor iedere type lunch een record zijn.

Je wil ook de afdeling bijhouden blijkbaar om later te kunnen zien welkeafdeling hoeveelbonnen voor welke lunch/datum gekregen heeft....

 

Zolang je geen klaar zicht hebt op je process, heeft het geen zin een print script te maken.

We weten niet "wat" je wil printen.

 

"Bonnen" op zich is niet genoeg als informatie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...