Zeehond Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Hallo allen, Ik zit met het volgende: van data (namen) uit een serie records wil ik een variabele samenstellen. Dat gaat uitstekend met een loop. Nu wil ik elke naam maar 1 keer binnen deze variabele opnemen. En daar loop ik vast. Iemand een brilliant idee? Groet, Rik Quote
0 andries Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Met PatternCount of FilterValues kan je kijken of een waarde zich al in een lijst/string bevindt. Quote
0 menno Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Als je niet vies bent van het gebruik van plugins kan je eerst gewoon je loopje afmaken en aan het einde met de tekst-plugin van troi: TrText-UniqueLines(""; ) je lijst ontdubbelen. Maar eerst met patterncount controleren of je een waarde mischien al hebt zoals andries voorstelt is ook hele puike oplossing. Gewoon een kwestie van smaak Quote
0 andries Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 of de eigen functie UniqueList op het einde (als je vies bent van plugin ) http://fmcustomfunctions.com/functions_display_record.php?functionId=151 Quote
0 hans erik Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Je kunt ook een ValueList maken van (de waarden in) het veld, en dan met ValueListItems ( fileName ; valueList ) de unieke waarden als list binnenhalen. Als het om honderden verschillende waarden gaat kan dat echter flink uit de hand lopen. HE Quote
0 Zeehond Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Even een up-date. Ik ben een de slag gegaan met de eigen functie UniqueList. Eigen functies zijn nieuw voor mij des het was even stoeien, maar het werkt uit de kunst! Het zou een standaart fuctie moeten zijn... Allen bedankt voor het meedenken en het aandragen van oplossingen! groet, Rik Quote
0 hans erik Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Eigenlijk zou er eens een database moeten komen waarin al die custom functies gecatalogiseerd zijn. Als je de lijst van www.briandunning.com bijvoorbeeld bekijkt: prachtig, maar een soort indeling zou misschien wel handig zijn... En de functies uit deze post zijn ook niet onaardig. HE Quote
0 andries Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 kijk eens op www.fmcustomfunctions.com er zitter er nog niet zoveel op, maar de indeling is wel beter. Quote
Question
Zeehond
Hallo allen,
Ik zit met het volgende:
van data (namen) uit een serie records wil ik een variabele samenstellen. Dat gaat uitstekend met een loop. Nu wil ik elke naam maar 1 keer binnen deze variabele opnemen. En daar loop ik vast.
Iemand een brilliant idee?
Groet,
Rik
7 answers to this question
Recommended Posts