Bruno VDK Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 De filter functie zegt "hou enkel rekening met de volgende karakters". Is er een funtie die zegt: "hou GEEN rekening met volgende karakters". Mijn lijst van "hou geen rekening met..." is veel en veel korter dan de lijst "hou enkel rekening met..." Quote
0 Ari Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 (edited) Ik weet dat er bij Brian Dunning een dergelijke functie bestaat. Volgens mij heet het 'anti filter' Edited December 23, 2011 by Guest Quote
0 burggraaf Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Niet getest maar.... werkt 'not filter()' niet? Quote
0 andries Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 dit zal niet werken, eerst zal de "Filter ( )" worden uitgevoerd. Daarna zal de not functie er gewoon een boolean van maken afhankelijk van het resultaat van de "Filter()" functie. Quote
0 Mark Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Heb je iets aan de volgende custom function? Function Name: Exclude Function Parameters: textToExclude, excludeText Exclude ( textToExclude; excludeText ) = If(Length(textToExclude) > 0; Let([ Data = Left(textToExclude; 1); Len = Abs(Length(Filter(Data; excludeText)) - 1)]; Left(Data; Len) & Exclude(Right(textToExclude; Length(textToExclude) - 1); excludeText))) Expression: Exclude ( "memory"; "my" ) Value: eor Groet, Mark Quote
0 menno Posted December 24, 2011 Posted December 24, 2011 (edited) ???????? Als je met filter( "abcdefgh" ; "abc" ) als resultaat: abc krijg en je wilt de inverse, dan is dat toch: substitute ( "abcdefgh" ; [ "a" ; "" ] ; [ "b" ; "" ] ; [ "c" ; "" ] ), want het resutaat is dan: "defgh" Edited December 27, 2011 by Guest Quote
0 andries Posted December 25, 2011 Posted December 25, 2011 Substitute is wel hoofdlettergevoelig (samen met Exact de enige twee functies in FileMaker) Verder heb je wel gelijk... voor een beperkte lijst voldoet de substitute prima, en denk ik ook dat die sneller zal zijn dan die custom function. (vind ik nogal bizar om karakter per karakter dit te gaan checken en zo de string opnieuw op te bouwen) Quote
0 menno Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 je hebt gelijk, heb het commentaar aangepast Het is inderdaad nogal bizar. Het grootste probleem is denk ik dat ook een hoop mensen al niet weten dat Substitute ( EenTekst ; [ waarde1 ; vervanging1 ] ; [ waarde2 ; vervanging2 ] ) hetzelfde is als Substitute ( Substitute ( EenTekst ; waarde1 ; vervanginging1 ) ; waarde2 ; vervanginging2 ) wat heel wat minder leesbaar is. Quote
Question
Bruno VDK
De filter functie zegt "hou enkel rekening met de volgende karakters".
Is er een funtie die zegt: "hou GEEN rekening met volgende karakters".
Mijn lijst van "hou geen rekening met..." is veel en veel korter dan de lijst "hou enkel rekening met..."
7 answers to this question
Recommended Posts