Gert Posted July 5, 2003 Posted July 5, 2003 Misschien domme vraag, maar weet er iemand hoe ik een shortcut kan zetten op m'n bureaublad(windows) naar een op een andere pc gehoste filemaker database? Quote
0 Arnoud Posted July 6, 2003 Posted July 6, 2003 Het is hier al vaker gezegd, domme vragen bestaan echt niet. Ik neem aan dat je bedoeld dat je een shortcut VAN die op een andere PC gehoste file op je bureaublad kan zetten. Ga via je netwerk naar die file op de andere computer toe. File 1 x aanclicken met linker muistoets. Vervolgens met rechter muistoets snelkoppeling kiezen. Er verschijnt nu een snelkoppeling op die andere PC. Knip deze snelkoppeling vervolgens (rechter muistoets). En plak de snelkoppeling op je bureaublad (rechter muistoets) Je kan ook kiezen om te slepen (kopieren), maar dan moet je wel de snelkoppeling op die andere PC na het kopieren verwijderen. Wijzig indien gewenst de naam van de snelkoppeling (rechter muistoets) Let op dat je het bestandje op die andere PC op DELEN hebt gezet, anders wordt jij of een ander de host. Quote
0 edc Posted July 8, 2003 Posted July 8, 2003 Kan ik via een snelkoppeling op mijn bureaublad een fm-bestand opstarten dat gehost word door fm-server? De gehoste bestanden op de server staan in een NIET-gedeelde map, zodat ik er via explorer niet aan kan om een snelkoppeling te maken. Quote
0 GlV Posted July 8, 2003 Posted July 8, 2003 Je kan in je Internet explorer een adres fmp5://ipadres/fmbestand.fp5 op pc wordt deze vertaalt in het opstarten van filemaker Pro en het uitvoeren van het bestand ofwel maak je een Filemaker databank aan lokaal die een externe script oproept. Glenn Quote
0 DJ_Lucv Posted July 15, 2003 Posted July 15, 2003 Werkt dit alleen met server of met alle versies van Filemaker? Quote
Question
Gert
Misschien domme vraag, maar weet er iemand hoe ik een shortcut kan zetten op m'n bureaublad(windows) naar een op een andere pc gehoste filemaker database?
4 answers to this question
Recommended Posts