Arnoud Posted July 6, 2003 Posted July 6, 2003 Ik heb twee velden met elk dezelfde valuelist. Nu wil ik nadat ik het eerste veld heb voorzien van een waarde uit de valuelist deze waarde niet meer voorkomt in de valuelist van veld 2. Het is me duidelijk dat ik een valuelist moet baseren op een veld. Kan dit zonder een script (knopje) te gebruiken? Zo ja, hoe? Quote
0 jw Posted July 6, 2003 Posted July 6, 2003 dat is nog niet zo heel eenvoudig. Je zal de value-list moeten baseren op een relatie. De valuelist zal dus zijn waarden vinden via de relatie. Doordat je een waarde zet in het 1e veld zal er dus een waard van de relatie moeten wijzigen. Daardoor zal die dan uit de lijst verdwijnen. begrijp je wat ik bedoel? Quote
0 Arnoud Posted July 6, 2003 Author Posted July 6, 2003 Hoe dacht jij dan de waarde te laten verdwijnen uit de list c.q. de list-file? Ik kan me voorstellen dat je in veld1 een waarde kiest je met behulp van een script in de dochterfile het ID wijzigt, zodat de relatie met die record niet meer bestaat. Maar het punt is ik wil het niet met een script doen, want dat betekent een extra knopje. Die truck met het pop-up menu dat scripts kan triggeren geeft problemen als er meerdere pop ups op een layout staan, dus dat is geen optie. Bovendien is het me het niet waard om een plug in te gebruiken. Wel een interessant probleem. Quote
0 jw Posted July 6, 2003 Posted July 6, 2003 Ik heb even geprobeert en kom er niet zo direct uit zonder script. Wat je wel kan doen is dat je veld, waaraan je de value-list hangt een knop maakt. Dan klikt de gebruiker op het veld, dan start er een script en die kan dan vanalles voor je regelen. Quote
0 JeanWM Posted July 7, 2003 Posted July 7, 2003 Arnoud, heb je sample files gestuurd met 'mogelijke' oplossing. Grasduin er wat in, misshien kom je zo tot een bruikbaar iets.... Quote
Question
Arnoud
Ik heb twee velden met elk dezelfde valuelist.
Nu wil ik nadat ik het eerste veld heb voorzien van een waarde uit
de valuelist deze waarde niet meer voorkomt in de valuelist van veld 2.
Het is me duidelijk dat ik een valuelist moet baseren op een veld.
Kan dit zonder een script (knopje) te gebruiken?
Zo ja, hoe?
4 answers to this question
Recommended Posts