Jump to content
  • 0

script onderbreken/hervatten : altijd via statuspaneel ?


bartje

Question

Posted

Ik heb een scriptje geschreven waarin ik de regel "script onderbreken/hervatten" gebruik.

 

Dit doet precies wat ik wil, alleen vind ik het zeer vervelend dat ik dan altijd mijn statuspaneel zichbaar moet hebben om daar dan op doorgaan te klikken.

 

Kan ik "doorgaan" ook activeren zonder het statuspaneel zichtbaar te hebben ?

 

Alvast bedankt.

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Dat hoeft niet hoor.

Je maakt een knopje met de instructie BESTURING>SCRIPT HERVATTEN.

Dit is het tweede menu-item.

Werkt alleen niet in de preview mode.

Als je niet weg bent van het standaard statuspaneel, dan zou je in plaats

van de preview mode ook een global field kunnen maken waarin je de preview

plakt (in de browse mode).

Scripje gaat ongeveer als volgt:

 

Venster vastzetten

Ga naar Layout a

Preview Mode

Kopieer

Browse mode

Ga naar Layout b

Plak in Global / Container field

  • 0
Posted

Ik laat het statuspaneel altijd buiten beeld. Je kan een script ook laten doorgaan met de Enter-toets. Beter moet ik zeggen de "Invoer"-toets. Daarmee wordt het script hervat. Ook in de preview-mode werkt dat omdat je dan de preview-script-stap laat doorgaan en het script opvangt met de "pause"-scriptstap.

 

Over de Enter en de Invoer-toets:

Vroeger, op de typemachine zat er een hendel om naar de volgende regel te gaan. In Filemaker is dat de Enter-toets. Er staat ook een 'pijltje terug' op de toets afgebeeld. Synoniem voor die handel. Ook voeger, had je een terminal met de feitelijke computer in de kelder. Dan had je een scherm met informatie en stuurde je, na invoer van de data, het scherm terug naar de kelder. Daar had je dan de "invoer"-toets. Wel een heel verhaal, maar die Invoer-toets laat dus het script doorgaan.

  • 0
Posted

Jw, dat van die enter toetst werkt niet bij mij.

 

het is namelijk zo dat ik het script wil hervatten nadat ik gedaan heb met het ingeven van tekst in een veld.

 

Als ik mijn laatste letter heb ingetypt en op enter druk, gaat hij gewoon naar de volgende regel.

  • 0
Posted

Het probleem is ondertussen opgelost.

 

Het is inderdaad met de entertoets (toets rechtsonder op het numeriek klavier).

 

Ik dacht dat je met de entertoets de return-toets bedoelde.

 

Al die toetsen ook :oops:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...