Ga naar inhoud

Eerste Clarify treffen ?


dannydv

Aanbevolen berichten

Ik vond dat geen slecht idee van Stef.

 

Ik kon het niet zo vinden met het idee van JimJams, het klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk,Singapore !

Maar ik heb nog steeds een (financiele) kater van mijn laatste treffen:

FileMaker Developer Conference in Palm Springs in Aug 2002.

Maar misschien kan een (motor?) treffen in Belgie iets goedkoper :-)

 

Zijn er nog mensen met interesse in een Clarify treffen?

 

CU,

Danny.

Link naar reactie
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

DevCon is zeker de moeite. (Alle dat vond ik toch ;) )

 

Ge riekt er heel goed waar de markt naartoe evolueert, waar FileMaker zoal meebezig is, wat de filosofie achter nieuwe technologien is.

 

Leuk zijn ook de talrijke contacten met ontwikkelaars wereldwijd. Ge ziet waar zo zoal mee bezig zijn, ge hoort dezelfde frustraties (lijkt soms wel de AA ;) ), ...

 

Niet veel tennisballen gezien, trouwens ;)

 

Uiteraart zijn het mooie weer en de hete temperaturen (45 graden) mooi meegenomen.

 

Koen

Link naar reactie

DevCon was inderdaad tof, zolang ge het niet zelf moet betalen... Dank u nonkel Frank en nonkel Claude.

Zeg, praktisch. Ik neem dat serieus van die whiskies en zo - hoewel ik niet onmiddelllijk zie hoe die betaald geraken. We moeten inderdaad toch maar eens een confituur sessie houden. Ik stel voor gewoon op een vrijdagavond of zo op een centraal gelegen punt in 't belgiskse, een gezellig café waar we de hele avond kunnen lullen en drinken.

Link naar reactie

Het gezellig cafébezoek van Peter spreekt me zeker aan! Ik wil mezelf gerust kandidaat stellen om dit te organiseren. Daar ik in Kasterlee (in het noorden van de Kempen) woon is dit mischien de ideale locatie om ook de Nederlandse Clarifiers te motiveren om ook te komen (ong. 20 minuten van Eindhoven). Goedkope slaapgelegenheid zat, ontspanning verzekerd (en goei bier ook), en voor niemand echt ver. Bovendien te combineren met een kanotocht over onze Kleine Nete, een aanrader voor wie even zijn many-to-many relaties uit het hoofd wil zetten.

 

Misschien dan toch ook eens de moeite om op termijn een groot nederlandstalig (B+NL) treffen te organiseren. Waar iedereen de kans krijgt om een staaltje van zijn werk te laten zien, gedachten uit te wisselen en achteraf de nodige ontspanning (live on stage: “Eddy Wally and The Scriptmakers”)! Centerparks, here we come! :wink:

 

Misschien steken we wel uren of dagen moeite om iets te realiseren wat iemand kant en klaar heeft liggen en kan erover gesproken worden.

 

Misschien tip voor een nieuw onderdeel in dit forum: kant en klare oplossingen en leads...

Voorbeelden:

-Ik heb een oplossing voor Poedeltrimmen

-een klant zoekt iets voor Kantklosmanagment waar ik geen bal verstand van heb (mijn vrouw wel, maar die kent dan weer niet het verschil tussen een relatie en een script)

 

Kortom: moduletrading, we moeten niet altijd 2 keer het wiel uitvinden! Aangezien dat we -buiten enkele uitzonderingen – allemaal “lonesome cowboys” zijn moeten we realiseren dat de “big shots” zoals SAP of BAAN allemaal samen timmeren aan één groot geheel (ook met de nodige problematiek uiteraard). Niet dat ik de vergelijking wil maken met deze, maar het is toch een beetje te zwart-wit. Bij de grote jongens is er zelfs een kwaliteitslabel nodig om nog maar in aanmerking te komen ergens binnen te geraken en wordt elke wijziging of nieuwe ontwikkeling gerapporteerd.

Nog een grote kwestie is dat er nergens enige richtlijnen zijn voor terminologie, hiermee bedoel ik de namen die gegeven worden aan velden, scripts, relaties... Een serieel nummer heet bij de ene bv. “Id”, bij anderen “serienummer”, “volgnummer” of “whateverwhat”, om maar een klein voorbeeld te noemen. Ikzelf heb al enkele projecten overgenomen en het is echt een kluwen om me telkens aan te passen aan de grillen van de vorige ontwikkelaar, dit zonder verwijt, het zou omgekeerd hetzelfde zijn. Misschien is het wel eens de moeite om hierover een discussie te starten.

 

Food for thought.

Link naar reactie

Je ziet het wel heel groot he ? Stef. :-)

 

Ik stel voor om de 'Europese DevCon' zoals Stef die in gedachten heeft nog even uit te stellen, hoewel daar op termijn misschien wel plaats voor is.

 

Ik stel toch voor om bescheiden te starten, zoals Peter reeds voorstelde, op een vrijdag avond ergens gezellig een pint gaan pakken, ergens centraal (kijk nog eens op de kaart Stef :-) in Belgie en we zien wel wat er verder uit de bus komt.

 

Laten we in eerste instantie mekaar gewoon eens 'ontmoeten'.

 

Danny.

Link naar reactie

Waar er toch nog parkeerplaats is ?

 

Waar de muziek niet te luid staat, zodat je toch met mekaar kunt praten

en ook kunt luisteren ?

 

Waar er een keur aan 'drankmerken' is ?

 

Waar men nederlands praat ?

 

Gemakkelijk bereikbaar ?

 

Dicht tegen ring ?

 

Houba de Strooperlaan - rechtover Heizel Stadion - afrit Wemmel.

 

HTH

 

JW

Link naar reactie

Als jullie na de eerste keer in het café nog zin hebben in een meer technisch vervolg, stel ik onze ruimte ter beschikking. Ik bedoel, voor een goeie confituursessie is het handig een projector etc te hebben (hoewel, na enkele whiskies doe zelfs ik de scripts uit m'n hoofd).

 

Plaats: 't Stad

Ruimte: ons trainingslokaal, ong 20 stoelen

Faciliteiten: Projector, scherm, Internet-toegang zoveel je wil (iedereen kan met DHCP inpluggen op Telenet en we zetten misschien een Airportje)

 

En 'k zal nog zorgen voor een drankje ook.

 

Ik gooi het maar in de groep hé,

 

De Foemper

Link naar reactie

Bij die top-10 posters ben ik ook, al hoewel het hard gaat met de nieuwe aanmeldingen op het forum. De 100 al gepasseerd.

Goed idee, ik ben nooit zo benauwd om goede ideeën uit te wisselen, de volgende dag komen er altijd weer nieuwe die ik weer even voor mijzelf heb.

Ben ik dan de eerste NL die zich meld? Ik verblijf in Den Haag. Wel in ben benieuwd.

Link naar reactie

tja jw, eigenlijk is dan Breda een betere plaats voor jou niet? AvD, een datum had ik al voorgesteld, maar je slaat de nagel op de kop als je vind dat de organisatie hier een beetje zoek is.

Ik vind dat eigenlijk niet zo heel erg. Moet al heel de dag mij georganiseerd gedragen, en heb daar eigenlijk wat moeite mee. Als iemand hier wil orde op zaken stellen, zal ik hem of haar niet tegenhouden, maar vraag het alstublieft niet aan mij... :)

Link naar reactie

Ik hou het bij het voorstel van de Foemper

 

Als jullie na de eerste keer in het café nog zin hebben in een meer technisch vervolg, stel ik onze ruimte ter beschikking. Ik bedoel, voor een goeie confituursessie is het handig een projector etc te hebben (hoewel, na enkele whiskies doe zelfs ik de scripts uit m'n hoofd).

 

Plaats: 't Stad

Ruimte: ons trainingslokaal, ong 20 stoelen

Faciliteiten: Projector, scherm, Internet-toegang zoveel je wil (iedereen kan met DHCP inpluggen op Telenet en we zetten misschien een Airportje)

 

En 'k zal nog zorgen voor een drankje ook.

 

Ik gooi het maar in de groep hé,

 

De Foemper

 

Misschien kan De Foemper ons een paar data geven dat dit lokaal ter beschikking is , een datum pikken, en dan gaan we ervoor. Als we willen wachten tot de nu reeds meer dan 100 ingeschreven mensen gereageerd hebben is versie FMPro 8.5 gereleased :-)

 

De Foemper, aan jou :!:

Link naar reactie

Misschien kan De Foemper ons een paar data geven dat dit lokaal ter beschikking is , een datum pikken, en dan gaan we ervoor. Als we willen wachten tot de nu reeds meer dan 100 ingeschreven mensen gereageerd hebben is versie FMPro 8.5 gereleased :-)

 

De Foemper, aan jou :!:

 

Ik dacht dat wegens iedereen in de week serieus aan het werk, een zaterdag nog het beste zou zijn: geen files, iedereen vrij, relaxed, en de NL'ers kunnen er nog een leuk weekendje in Antwerpen ('t Stad) van maken.

 

Ons lokaal: Amerikalei (inderdaad, de leien!), maar vlak aan de afslag van de Ring. Dus ja, de werken zijn inderdaad al begonnen, maar ons kantoor is prima te bereiken, zeker op een zaterdag.

 

Ik heb twee data vrij, die toch nog veraf genoeg liggen zodat iedereen zich kan voorbereiden en er niet te veel mensen al iets aan de hand hebben: 12 of 19 oktober. 14u of zo?

 

Ik ben maar een Filemaker-foemperke, dus heb niets te showen qua FM, maar ik zal onze hostingfaciliteiten (o.a. FM db's) eens tonen die dag indien interesse.

 

Doen?

 

De Foemper

Link naar reactie
Als 'den twelf' niet veraf een halte heeft, geen probleem.

 

JW

 

 

Jean,

 

Trams 12, 24 (5 minuten vanuit centraal Station) en de 4 stoppen op 100m van kantoor, bus 1 en 23 op 30m. Wel uw botten aandoen om de leien over te steken 8-)).

 

Mag ik de forum-leden verzoeken een seintje te geven als ze één van die data zien zitten, dan leg ik het vast. Kwestie van iets te weten, want ik vertrek zaterdag voor een weekje vakantie, en ben niet zeker dat ik daar in de pampas Internet zal hebben...

 

Ik kijk er naar uit,

 

De Foemper

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...