Jump to content
  • 0

Standaard landscape afdrukken

soullie

Question

Posted

Is het mogelijk om in een script op te nemen dat hij standaard op landscape afdrukt.

Het is nu zo dat de gebruiker elke keer de printer instellingen insteld. En ik wil het graag door een script laten doen zodat het goed gaat.

Heb al een beetje op het net gezocht maar nog nergens iets gevonden. Wel dat je een plugin kan kopen. Maar ik zoek iets dat in een script opgenomen kan worden.

Heeft iemand hier een oplossing voor

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ja hoor, gewoon in een script opnemen: pagesetup. Die bewaard dan de instellingnen en hersteld deze als je het script laat uitvoeren.

• 0
Posted

Zit ook even met hetzelfde probleem, maar als ik dat script uitvoer zet hij dan niet de standaard instellingen terug? Als dat niet zo is, hoe moet ik dan het script instellen. Want ik zie maar twee opties: Herstellen en zonder dialoogvenster.

HELP

• 0
Posted

Er is een scriptstap voorhanden : printerinstelling. Hier kan je aanvinken : instelopties herstellen.

Op die manier onthoudt FM welke instelling gold op moment dat je het script schreef.

Ik werk hier met drie printers, die voor verschillende doeleinden in eenzelfde database worden ingezet. Met de stap : printerinstelling heb ik het voor elkaar gekregen dat hij steeds de juiste instellingen gebruikt zoals ik deze had ingesteld op het moment dat het script werd geschreven.