Jump to content
  • 0

telling van velden

bartje

Question

Posted

Hoe kan ik veld B laten weergeven hoeveel maal in veld A een bepaalde waarde is ingegeven.

Concreet : in veld A wordt ofwel 1 ingevuld( als een deelnemer voor de wedstrijd heeft ingeschreven) of 0 (als hij de volgende dag niet opnieuw inschrijft of als zijn ischrijving ongedaan wordt gemaakt). Ik zou in veld B nu graag laten weergeven hoeveel inschrijvingen er zijn.

Ik deed dit door van veld B een resumeveld te maken dat dan de telling van A uitvoerde. Dit gaat goed zolang er in A van een 1 geen O wordt gemaakt. Hij blijft dan het oude getal geven, hoewel hij er één minder zou moeten weergeven.

Een oplossing ?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dit is een eenvoudige manier waarop het kan zonder summary.

Bij een nieuw record wordt de telling automatisch aangepast. Bij een wijziging moet je even in het veld klikken voor een update.

Leo

Telling.fp5

• 0
Posted

ondertussen heb ik zelf een simpele oplossing gevonden die ik jullie niet wil onthouden :

Veld A heb ik gedefineerd als een getal, waarbij de inhoud gekoppeld word aan een invoerlijst. Deze lijst bestaat enkel uit de getallen 1(=ingeschreven kandidaat) of 0 (= niet ingeschreven).

Veld B is dan een resume veld dat het totaal maakt van de inhoud van veld A. Aangezien de ingeschreven deelnemers worden gemarkeerd met 1, telt hij gewoon alle enen op en geeft zo in veld B weer hoeveel inschrijvingen er zijn. Wordt er nadien een inschrijving gewist, dan wordt de 1 een O en is het totaal in B ook direct aangepast.

Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt.

• 0
Posted

Hoi Bart,

Nog even reageren op je 'vondst'.

Volgens mij heb je in je eerste posting iets raars uitgehaald want als je

van veld B een resume van A maakt dan telt ie gewoon alle waardes van A op in de foundset.

Wat je nu doet met die valuelist is toch hetzelfde als handmatig invullen?