Ga naar inhoud
  • 0

Bug in keuzelijst


Raf_01

Vraag

Aan allen,

 

Ik zit met een probleem in een keuzeveld van een database met 3 Tabellen -> 'Familie', 'Kinderen' en 'Stichting'.

 

De eerste tabel ('Familie') wordt gevuld met gegevens van ouders en kinderen. De naaminvoer van een kind, via een portaalveld veroorzaakt een aanmaak van een nieuw record in de tabel 'Kinderen'. Dit werkt allemaal zoals bedacht.

In de tabel 'Stichting' heb ik een veld met venstermenu welke de naam van de ouders plaatst. Via deze identificatie komen bij het veld [Voornaam kind] alleen namen van de kinderen van deze ouders in de keuzelijst. Tot zover gaat het nog steeds goed.

Als hier echter een kind gekozen wordt veranderd de naam in het FamilieID nummer en dit is altijd het kind in de tabel 'Familie' met de laagst KindID. De naam wijzigt dan ook in de tabel 'Kinderen'. Ik begrijp niet wat hier verkeerd gaat. Iemand enig idee?

 

BVD Randy

 

(De namen in de bijgevoegde database zijn willekeurig gekozen, enkel om het voorbeeld te verduidelijken.)

Database_001b.fp7

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Donamd,

bedankt voor jou reactie. Dit is ongeveer wel wat ik in gedachte had.

Ik had zelf niet gedacht aan 2 velden, 1 voor ID en 1 voor naam, maar dit is zeker bruikbaar.

Denk dat ik nog wat moet wennen aan de layout weergave waar velden 'onzichtbaar' gemaakt kunnen worden.

Waarschijnlijk teveel in te weinig layouts wegwerken!!

 

Ik zie dat er een tabel bijgemaakt is. Zou je in het kort kunnen uitleggen wat er misging in mijn versie? (lees: leerproces)

In ieder geval bedankt voor je hulp.

 

Randy

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...