Ga naar inhoud
  • 0

error could not be created on this disk


roncatto

Vraag

Ik zit met het volgende probleem.

 

Ik heb een db met daarin alle leerlingen met hun rapport.

Nu heb ik een script gemaakt zodat deze alle rapporten worden opgeslagen op mijn bureaublad als PDF

 

Bij sommige krijg ik de error

" naam van leerling.pdf could not be created on this disk, use a different name, make more room on the disk, unlock it or use a different disk”

 

bij de meeste krijg ik GEEN error. De naam van deze leerlingen bevatten geen speciale tekens en zijn zoals alle andere namen

 

Heeft er iemand een idee wat hier kan aangedaan worden?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In dat geval zou er een verwijzing zijn naar een pad in het script die die gebruiker niet mag benaderen of niet bestaat.

Wat ik meestal gebruik als je een PDF voor directe verwerking wil hebben het even op het bureaublad te zetten;

In je script defineer je een variable

 

SET VARIABLE ($Bestand; Get(DeskTopPath) & "Bestand.PDF"

SAVE AS PDF ($Bestand)

 

en dan ben je ervan af. Iedere gebruiker heeft genoeg rechten op zijn/haar eigen desktop.

Link naar reactie
  • 0

"en opgeslagen op mijn bureaublad als PDF"

 

"Iedere gebruiker heeft genoeg rechten op zijn/haar eigen desktop."

 

Wordt hier wel goed gelezen?

 

Er staan geen speciale tekens in het naamveld maar staan er misschien returns in? Die zie je niet maar dan gaat het mis.

 

Peerke.

Link naar reactie
  • 0

Voor bestandsnamen op basis van een veldinhoud gebruik ik zo goed als altijd de Filter() functie.

Elk OS heeft zijn eigen tekens die niet mogen, maar het alfabet mag altijd.

 

Stel je bestandsnaam eens zo samen:

Get ( DesktopPath ) & Filter ( 'naam van leerling' ; "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz" ) & ".pdf"

hth

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...