Ga naar inhoud
  • 0

Narrowcasting


willem

Vraag

Weet iemand een oplossing voor het volgende,

Ik wil in de loop van de dag mijn klanten verwelkomen die een afspraak hebben dmv een groot beeldscherm.

Nu loop ik daar al een tijdje over te denken, maar ik weet nog niet hoe.

Er zijn software pakketten speciaal die een vermogen kosten, of aangepast worden maar daar kan ik het niet in vinden.

 

Het makkelijkst zou zijn de data die ik in filemaker zet op een bepaalde layout te toveren ofzo, heeft iemand ideeen ofzo?

Of weet iemand een software pakket van narrowcasting die aansluit op filemaker server?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo heb ik een applicatie in Filemaker gebouwd, dat op een groot LED bord gegevens toont.

Dat is goed te doen, want Filemaker kan via de Kiosk mode schermvullend getoond worden.

 

Door de server dit te laten tonen, kan je met een client gegevens in de database stoppen.

Desnoods via een agenda tabelletje, zodat de server dit op de juiste tijdstippen gaat tonen.

Of gaat wisselen tussen verschillende berichten, als je het wat intelligenter maakt.

De achtergrond kan je ook voorzien van foto's en dergelijke, waardoor het beter toont.

 

Filemaker heeft (nog) problemen om animaties te tonen. Dat zou kunnen via een video of iets dergelijks.

Powerpoint kan gekke, mooie dingen doen met inlopende tekst etc. Ik heb pogingen ondernomen om Powerpoint via een container aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet zo gemakkelijk.

Filemaker is dus redelijk statisch, maar mogelijk is het al voldoende.

Link naar reactie
  • 0

er bestaan plugins voor powerpoint die toelaten om via ODBC data op te halen (heb je wel een FileMaker Server Advanced nodig).

 

Een mooie aanzet van Yves, alhoewel dit wel een beetje in hetzelfde schuitje als "Wij hebben een database in Excel" past :)

 

Verder voor animaties in FileMaker (op mac werkt dit schitterend) moet je hier maar eens naar kijken: http://www.tictac.fr/CoinFileMaker/PagePekin.html

Link naar reactie
  • 0

Kijk dit soort suggestie's kan ik wat mee, de meest ideale lijkt mij toch inderdaad ene ppt te laten lopen met een odbc connectie, maar ik heb wat zitten googlen, ik kan zo niet iets vinden wat ik kan gebruiken.

er bestaan plugins voor powerpoint die toelaten om via ODBC data op te halen (heb je wel een FileMaker Server Advanced nodig).

 

Andries, weet jij soms wie deze plugin levert?

Link naar reactie
  • 0

probeer het is op deze manier, bij mij lopen op deze manier vele programma's zonder verdere problemen.

 

maak een script met de optie 'event verzonden', kies voor openen bestand en selecteer daar het exe programma van Powerpoint of van Powerpoint viewer.

Koppel het script aan een button en starten maar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...