Ga naar inhoud
  • 0

Weergave tekst


EricJ

Vraag

Ik heb drie velden:

Voornaam

Tussenvoegsel

Achternaam

 

In de layout (Opmaak) heb ik aangegeven dat de velden Voornaam en Achternaam de volgende eigenschappen hebben:

Opmaak >> Style >> Koppen (In het engels is dit waarschijnlijk Uppercase/lowercase)

Dit doe ik om een uniforme schrijfwijze (tik er maar wat in, de schrijfwijze wordt uniform) te krijgen van de namen: Beginhoofdletter en dan onderkast.

 

De totale naam is een optelling de drie velden.:

TrimAll (<<_T4_Voornaam>> & " " & <<_T4_Tussenvoegsel>> & " " & <<_T4_Achternaam>> ; 1 ; 1)

 

In de weergave van de totale zijn de gewenste eigenschappen verdwenen.

Als ik aan dit calculatieveld ook de Uppercase/lowercase opmaak 'hang' dan krijgt het woord tussenvoegsel ook een hoofdletter.

Dit wil ik niet.

 

Is hier een slimmere manier voor?

 

Voornaam = vincent

Tussenvoegsel is = van

Achternaam = Gogh

 

Gewenste weergave gecorrigeerd: Vincent van Gogh

 

 

Groet,

 

Eric

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt het per naamdeel doen en dan samenvoegen:

TrimAll (Upper(Left(voornaam;1)) & Lower(Middle(voornaam;2;99)) & " " & Case(not IsEmpty(tussenvoegsel); Lower(tussenvoegsel) & " ") & Upper(Left(achternaam;1)) & Lower(Middle(achternaam;2;99)) ;1;1)

 

Er zijn ook vast wel oplossingen voor namen als Derk-Jan en Sara-Mina, etc. en dubbele achternamen zoals Jansen-de Groot.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...