Jump to content
  • 0

Tekstveld

Arnoud

Question

Posted

Ik wil een tekstveld met scrollbalk waar de gebruiker niet mee kan 'messen',

dus niet invoerbaar.

Gaat niet, daarom heb ik nu een reserve global tekstveld die ik als de gebruiker het helpscherm verlaat dat veld update.

Iemand een betere oplossing?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je vraag is ietwat vreemd, dus ik ga van de veronderstelling uit dat je een gewoon tekstveld hebt met veel tekst erin. Je wilt dat veld op een layout plaatsen en je wilt dat dat veld een scrollbalk krijgt, zodat je de inhoud die buiten de grenzen valt ook kunt lezen. Je wilt verder dat de gebruiker op dat veld kan klikken en daarin kan scrollen, maar dat hij de inhoud van het veld niet kan veranderen.

Je hebt geprobeerd om tegen dat veld te zeggen, met de veldopmaak: "Invoer niet toegestaan", maar nu heb je het probleem dat er niet meer in het veld geklikt kan worden, en dus de inhoud van het veld wat buiten de grenzen valt niet meer te zien is.

De inhoud van een veld niet veranderen: mmm ... dat klinkt als een calculatie!

Dus maak een hulpveldje: maak een calculatie met als enige inhoud het tekst-veld.

Plaats het hulpveld op de layout, maak het zo kort als je wilt en geef het WEL invoer toegestaan en een scrollbar. Floepens, je kunt er in klikken, je kunt er in scrollen, je kunt het niet veranderen!

Sanne