Jump to content
  • 0

Afdrukken

EricJ

Question

Posted

Bij de ontwikkeling van een rapport stuit ik op het volgende probleem.

het rapport is layout-technisch zo groot dat ik deze precies (per persoon) op 2 A4tjes geprint wil krijgen.

Het rapport moet beginnen met een algemene kop (daarin oa. de persoonsnaam), dan het rapport met alle velden die daarbij horen. Het verhaal gaat dan op de achterkant verder, is eigenlijk de 2e A4. Als afsluiting dan een algemene voetregel of zoiets.

Hoe kan ik dit layout-technisch het beste doen?

Eric

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ik zie hier niet echt een probleem.

Je maakt gewoon een layout die als afmeting 2 A4'tjes lang is.

Als dit natuurlijk moet geprint worden op een printer die geen recto-verso kan printen dan moet je de pagina's opsplisten.

Dan kan je 2 layout's maken en die via een script aanspreken en 2 print opdrachten plaatsen, 1 per layout.

• 0
Posted

Ik denk dat je niet zo zeer een layout probleem hebt maar (mogelijk) een printprobleem.

Ik neem aan dat van meerdere mensen die uitdraai wilt gaan maken.

Als je je layout over 2 pagina's verdeeld, en je geeft een prntopdracht dan wordt eerst p.1 en daarna p2. van record 1 afgedrukt en daarna p1./p2. van rec. 2. etc.

(van de recordselectie).

Als je een printer hebt die dubbelzijdig kan printen moet je kijken of je dan de printersettings zo kan instellen dat ie de tweede pagina op de achterkant van de eerste drukt. Zou je moeten uitproberen (Ik vrees van niet).

Als je echter over een simpele(re) printer beschikt zou ik het volgende doen:

Maak 2 printlayouts, 1 voor elke pagina. Deze layouts hoeven geen kop of voetregel te hebben vanuit je paginainstelligen. Je kan natuurlijk wel zelf een kop of voettekst maken op het hoofdgedeelte (evt. met algemene global tekstvelden of 'vaste' tekst.

Maak dan een scriptje dat de geselecteerde records in 2 runs kan afdrukken.

Dus gewoon zoiets als: ga naar layout 1, print, berichtje: wissel papier, ga naar layout 2 print.

Lukt het eerste niet met die mooie prnter, dan kan je een scriptje maken met eenl loopje, dat doet: ga naar rec1., ga naarLayout1 , print ,ga naarLayout2, print ,volgende rec etc. Dus dan ook hier 2 layouts!

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Wellicht hebben de anderen ook ID-tjes?