Jump to content
  • 0

Door portals scrollen

Arnoud

Question

Posted

Ik heb 2 portal op mijn layout staan.

1 Intern gerelateerde die van de relaties alleen de donateurs laat zien.

1 externe die van de gekozen donateurs in de portal een overzichje geeft van de donaties. Alles werkt perfect zelfs met een portaalrij die bij selectie gekleurd is.

Nu heb ik een layout gemaakt waarop de naam van een donateur en die tweede portal. Met behulp van knopjes wil ik dan naar de volgende / vorige donateur kunnnen browsen. Dit lukt me niet. Het blijkt nodig om een portaalrij met de muis aan te klikken (ga naar gerel. rec.) om de goede donateur te selecteren. En die portaal heb ik nu dus niet.

Wat doe ik verkeerd?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb wel een oplossing: een zoek uitvoeren als ik in het donatielayout kom die alle donateurs zoekt. Dan kan ik gewoon naar de volgende/vorige rec. gaan.

Maar is er nog een andere oplossing?

• 0
Posted

ik vermoed dat je ergens bijhoud wat de geselecteerde donateur is. Die heb je nodig om de juiste informatie in je 2e portaal te tonen.

Je kan van die donateur ook bijhouden op welke portaalrij die staat.

Op de andere layout kan je nu achter de knopjes voor vorige en volgende donateur een scriptje zetten dat naar de vorige en volgende donateur gaat in je portaal.

Natuurlijk bedoel ik, de gerelateerde donateurcode uit je portaal in het veld plaatsen dat je als sleutel gebruikt om...

Zit ik juist met wat jij hier bedoelt?

• 0
Posted

Hoi ben ik weer,

Danny sloeg de spijker op de kop. 8)

Inderdaad met behulp van knopjes heen/terug & begin/eind scroll je door de portal

(1-many relatie), die op een ander formulier is geplaatst.

En met behulp van scriptje stop je het unieke donateursnummer (dat ook in die rij staat waar je stopt) in een global field dat op zijn beurt weer dient als key voor een andere 1-1 relatie met die ene donateur waarvan je de relatievelden op je layout plaatst. Prima!

Mijn bestandjes zijn vrij groot, daarom wil ik Doc vragen om zijn email adres naar me te mailen, dan zal ik je mijn app sturen, kan je zien wat ik bedoel (zitten best leuke grapjes in, ook relationele).

Thanks guys.