Arnoud Posted July 14, 2003 Posted July 14, 2003 Ik wil een portaalrij verwijderen zonder een extern script te gebruiken dat de gerelatieerde record in de eigen database verijderd. Lukt niet, ook niet als ik een knopje plaats de portaalrij zelf die een script aanroept. Complicerende factor: er staan 2 portalen op dezelfde layout. Moet ik mijn pogingen opgeven en gewoon weer 'ter plaatse', dus via een extern scriptje de boel regelen? Quote
0 dannydv Posted July 14, 2003 Posted July 14, 2003 Helemaal niet. FileMaker Pro voorziet die functionaliteit standaard. Click op een portaalrij en duw de toets, je krijgt de vraag 'Permanent delete this one related record" (in de Engelse versie tenminste Als het iets mooier mag zijn, dan kan je een leuk vuilnismandje op je portaal rij, aan die button hang je dan "delete this portalrow" via een script stap of rechtsreeks. Good luck. Quote
0 Arnoud Posted July 14, 2003 Author Posted July 14, 2003 Hoi Danny, Ja dit is natuurlijk erg basic allemaal. Nu weet ik waarom ik tijden geleden al de moed had opgegeven en die workaround zocht. Maar nu ik vragen kan stellen op het forum, probeer ik toch weer uit te vinden waarom het niet gaat op de 'normale' manier. Kort en goed dat wat je voorstelt werkt niet bij me. Knopje Delete werkt niet en ook niet via een script, zelfs niet met een vuilnisbakje! Ik heb v.5 NL, zou het daaraan liggen? In het bijgestuurde bestandje werkt het bij mij althans dus niet. wis_portaalrij.fp5 Quote
0 dannydv Posted July 14, 2003 Posted July 14, 2003 Er is bij de definitie van je portaal een setting die aangeeft of je al of niet records kan deleten. (niet bij je relatie, maar wel in je portaaldefinitie, daar waar je aangeeft hoeveel records je wil tonen in je portaal en via welke relatie) Quote
0 Arnoud Posted July 14, 2003 Author Posted July 14, 2003 Ik durf het bijna niet te zeggen.... HET WERKT (brilletje?). Bedankt voor je tijd. Quote
Question
Arnoud
Ik wil een portaalrij verwijderen zonder een extern script te gebruiken dat de gerelatieerde record in de eigen database verijderd.
Lukt niet, ook niet als ik een knopje plaats de portaalrij zelf die een script aanroept.
Complicerende factor: er staan 2 portalen op dezelfde layout.
Moet ik mijn pogingen opgeven en gewoon weer 'ter plaatse', dus via een extern scriptje de boel regelen?
5 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.