Ga naar inhoud
  • 0

Plugin wordt inactief na een tijdje?


hans erik

Vraag

Ik heb een Developers License gehad (heb hem denk ik laten verlopen, je betaalt per jaar geloof ik) op ScriptMaster.

 

Daarmee een Plugin gegenereerd met een aantal van de voorgedefinieerde Groovy procedures. Dat ging allemaal prima, ik heb nu een plugin voor MacOSX en een versie voor Windows waarmee ik directories kan uitvragen, mapjes aanmaken etc. Doet allemaal wat het moet doen, alleen soms stopt ie ermee.

 

Het lijkt erop dat ie na een tijdje niks doen gewoon ermee stopt. Je moet dan FMP opnieuw starten en dan is het weer OK.

Probleem treedt op onder OSX en Windows, dus het heeft toch iets met de plugin zelf te maken.

 

NB Nieuwste versie van Java geïnstalleerd.

 

Iemand enig idee?

 

Volgens de documentatie van Scriptmaster zou je de Plugin niet apart hoeven te registreren als je eenmaal een standalone versie hebt gecompileerd.

 

HE

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Hans Erik,

 

bij het compileren van de plugin krijg je een in tekst bestandje een registratiecode/commando mee dat je als je de gecompileerde plugin gebruikt, iedere keer dat je filemaker opstart zult moeten gebruiken. Het bestand heet Registration.txt en de inhoud ziet eruit als:

 

To register your generated plugin in FileMaker, add this script step to your startup script:
Set Variable[$register; XXXXRegister( ""; "Naam van Scriptmaster Pro Licentiehouder" )]

 

XXXX staat voor de 4 character lange unieke code van jouw plugin (die je zelf moet verzinnen bij het compileren)

 

Iedere keer dat je filemaker opstart zal je dit commando moeten uitvoeren, anders werkt de plugin maar twee uur. Wat je niet meer hoeft te registreren is de scriptmaster-plugin en je hoeft ook het bestand scriptmaster.fp7 niet meer op te starten om de functies te registreren. De documentatie is daar mogelijk niet duidelijk genoeg over ;-). Je kan zelfs helemaal zonder de scriptmaster-plugin (ideaal dus om je oplossing met eigen-plugin aan je klanten te geven)

 

succes, Menno

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...