Konkel Noen Posted July 18, 2003 Posted July 18, 2003 (FM Server 5 + FM Pro 5 clients) Als ik een export- en importscript maak dan werkt dit perfect op het toestel waar ik het script op gemaakt heb, maar niet op de andere clients. En ook niet als ik de bestanden kopieer op een toestel Z dat NIET in het netwerk hangt en op een andere geografische locatie staat. Hoe kan ik dit opvangen ? Bedoeling is om op toestel Z de export van de gegevens te doen. Daarna wordt vanaf de server een nieuwe set databases gekopieerd en wil ik op toestel Z bepaalde gegevens terug importeren. Toestel Z werkt dus 'standalone' met bepaalde gegevens die niet van doen zijn op de server. Quote
0 Konkel Noen Posted July 24, 2003 Author Posted July 24, 2003 Echt niemand ? Of heb ik mij onbegrijpbaar uitgedrukt ? Dagelijks wordt met een backupscript op de server een kopie weggeschreven van de fp5's naar een werkstation (dat geen FM Pro gebruikt). Dit werkstation brengt via een ISDN-verbinding de fp5's over naar een standalone werkstation (ergens ver weg). Ver weg wordt er dus altijd gewerkt met de data van de dag voordien. Enkel consultatie, geen wijzigingen aan bestaande data. Wel wordt er in 1 database twee velden aangevuld die enkel voor deze ene gebruiker van belang zijn. Nu wil ik die gegevens veilig stellen (door exporteren) en terug importeren in de volgende set fp5's (de volgende dag). Kan dit ? Ik wil niet dagelijks het exportscript aanmaken. Quote
0 RobinHood Posted July 25, 2003 Posted July 25, 2003 Je tweede uitleg is inderdaad een stuk duidelijker. Wat ik zou doen is een apart bestand maken op lokatie B met daarin de twee velden die voor deze persoon belangrijk zijn met een relatie (primary key) naar de gekopieerde database van lokatie A. Zo kun je de database elke nacht overschrijven met een verse kopie en blijven de ingevoerde gegevens bewaard. Er natuurlijk van uit gaan dat de nieuw gemaakte database met de twee velden niet voorkomt op de server op lokatie A. Voordat de persoon in kwestie met de database aan de slag gaat moet er nog wel even een synchronisatie plaats vinden zodat de primary keys in de database met de twee velden wel up to date zijn. Anders is er geen contact met je database. Dit kun je natuurlijk met een opstartscript automatiseren zodat de gebruiker dat niet zelf hoeft te doen. Gr. Robin. Quote
0 Konkel Noen Posted August 4, 2003 Author Posted August 4, 2003 Dag Robin, Dank voor je reactie maar hoe breng ik die relatie up-to-date ? Quote
Question
Konkel Noen
(FM Server 5 + FM Pro 5 clients)
Als ik een export- en importscript maak dan werkt dit perfect op het toestel waar ik het script op gemaakt heb, maar niet op de andere clients.
En ook niet als ik de bestanden kopieer op een toestel Z dat NIET in het netwerk hangt en op een andere geografische locatie staat.
Hoe kan ik dit opvangen ?
Bedoeling is om op toestel Z de export van de gegevens te doen.
Daarna wordt vanaf de server een nieuwe set databases gekopieerd en wil ik op toestel Z bepaalde gegevens terug importeren.
Toestel Z werkt dus 'standalone' met bepaalde gegevens die niet van doen zijn op de server.
3 answers to this question
Recommended Posts